مجتبی مطهری روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : این مجوزها در زمینه پرورش قارچ خوراکی،تولید گیاهان زینتی، تولید و پرورش ماهیان زینتی و ابریشم کشی خانگی صادر شده است.
وی گفت: شهرستان نجف آباد در بخش صنایع کشاورزی و زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی رتبه برتر کشوری به دست آورده است.
وی افزودند: یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی،ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است.
وی افزود: از جمله مزایای این روش می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی، حذف هزینه های مربوط به رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه جهت کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی بین اعضاء خانواده اشاره کرد.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد .
این خطه با عرض جغرافیایی´30˚32 شمالی و طول جغرافیایی´22˚51 شرقی در 30 کیلومتری شمال غربی اصفهان با ارتفاع هزار و 650 متر از سطح دریا و مساحت 2هزار و 850 کیلومتر مربع دارای آب و هوای نیمه بیابانی است.
متوسط بارندگی سالیانه این شهرستان 151 میلیمتر و عمق تبخیر آن 2/8 میلیمتر است. میانگین حداکثر درجه حرارت سالیانه 3/24 درجه سانتیگراد و میانگین حداقل درجه حرارت سالیانه 22/9 درجه می باشد. همچنین میانگین روزهای یخبندان 15 روز در سال است.
این شهرستان دارای 14 هزار و 860 کشاورز است و میزان اراضی زراعی وباغی شهرستان حدود16 هزار هکتاراست که 11 هزار هکتار آن آبی و پنج هزار و 300 هکتار هم باغ است.
غ - ک / 6022 / ت
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.