به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین رجایی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر سمیرم با اشاره به در پیش بودن عیدنوروز و سال جدید اظهار کرد: 14 اسفندماه هر سال بنام روز نیکوکاری و کمک به نیازمندان نامگذاری شده است.
وی تصریح کرد: نامگذاری و تاکید بر این روز و امر نیکو برگرفته از آموزه ها و روایات دینی و قرآنی است.
به گفته خطیب جمعه سمیرم، فقرا و نیازمندان نیز به مانند دیگر اقشار به شادی و نو شدن نیاز دارند و چه اقدام پسندیده ای است اگر کسی بتواند به جمع خیران و نیکوکاران بویژه در این روزهای پایانی سال ملحق شود.
حجت الاسلام رجایی پور ادامه داد: رسیدگی به نیازمندان امری نیکو اما اسراف و زیاده روی حرام و از گناهان کبیره در دین مبین اسلام است.
وی بار دیگر با تاکید بر خرید کالای ایرانی اظهار کرد: این کار علاوه بر کمک به اقتصاد مقاومتی باعث چرخیدن چرخ کارخانه ها می شود و حدود80هزار کارخانه و کارگاهی که در این چند سال تعطیل و نیمه فعال شده اند را احیا می کند.
امام جمعه سمیرم با بیان اینکه در همین شهرستان سمیرم سالانه چندصدهزار تن سیب درختی صادر و به فروش می رسد تاکید کرد: اگر باغداران متمول همین منطقه برای کمک به نیازمندان همین خطه اقدام می کردند شاهد این هه مشکلات اقتصادی و بیکاری در شهرستان نبودیم.
وی با اشاره به اینکه بهتر این است که سمیرمی ها از بازار و مغازه های شهر خودشان خرید کنند افزود: این کار رونق اقتصادی شهر و شهرستان را به دنبال خواهد داشت و ضرورتی ندارد برخی برای خرید شب عید به دیگر شهرها می روند و به اقتصاد خودشان ضربه می زنند.
وی با اشاره به 15 اسفند ماه روز درختکاری اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی با وجود ادامه خشکسالی یک ضرورت قطعی است.
امام جمعه سمیرم همچنین با تسلیت ایام فاطمیه از برگزارکنندگان مراسم عزاداری در چند شبانه روز گذشته در شهرها و روستاهای مختلف سمیرم تشکر کرد.
7147/ت/ 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.