به گزارش ایرنا، رضا شفیعی عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نهال های رایگان در بین مردم و شهرداری توزیع می شود و شامل کاج، زیتون و سرو خواهد بود.
وی اظهار کرد: امسال حدود 20 هزار اصله نهال تاغ و 1هزار اصله درخت گز شاهی در کمپ منابع طبیعی این شهرستان تولید شد به طوریکه نیازهای اولیه آران و بیدگل در زمینه کاشت نهال تامین شده است.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی افزود: با این حال تمام تلاش خود را جهت حفاظت از منابع طبیعی داشتیم به طوریکه در یک سال گذشته حدود 100 هکتار نهالکاری در کانون های بحران شهرستان انجام شده است.
شفیعی با بیان این که اداره منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند از عرصه ها حفاظت کند گفت: در این زمینه مشارکت و حضور مردم بسیار تاثیر گذار است تا به کمک آنها بتوان از عرصه های منابع طبیعی بیش از پیش حفاظت کرد.
وی ادامه داد: برای حفاظت از 5 هزار هکتار از مراتع شهرستان از کمک دامداران استفاده کردیم بطوریکه ضمن نظارت بر مرتع، آنجا را قرق کنند.
وی همچنین از واگذاری طرح 100 هکتاری پارک پروفسور کردوانی به شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: این محل با یکسری تغییرات به تفریحگاه مردم تبدیل خواهد شد.
وی به نقش تاثیر گذار اصحاب رسانه در ترویج و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور پررنگ تر و اطلاع رسانی بیشتر اصحاب رسانه شهرستان شاهد صیانت بیشتر مردم از منابع طبیعی باشیم.
15تا 22 اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.