به گزارش ایرنا، این مراسم روز پنجشنبه در حسینیه ثارلله سپاه ناحیه امام صادق(ع) اصفهان آغاز شد.
حجت الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان در این مراسم گفت: هدف شهدا مقاومت در برابر ظلم و جور بود و مردم نیز با آنها پیمان می بندند تا همچنان راهشان را ادامه دهند و تا پای جان در مسر ولایت ایستادی کنند.
در ادامه این مراسم به امامت آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، نماز میت بر پیکر مطهر شهدا اقامه شد.
در این مراسم که با حضور خانواده های شهدا، برخی از نماینده های مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، برخی از مسولان استان و اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، حسین حسین شعار ماست-شهادت افتخار ماست و شهیدان زنده اند الله اکبر -ره حق رفته اند الله اکبر؛ سر داده شد.
در ادامه این آیین، پیکر مطهر شهدا به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.
از پنج شهید گمنام، پیکر دو شهید در شهر کاشان، پیکر دو شهید در شهر خورزوق و پیکر یک شهیر در شهرضا تدفین خواهد شد.
از هفت شهید شناسایی شده نیز پیکر شهید علی محمد‌رضایی به شهرستان لنجان انتقال یافت و پیکر شش شهید در گلستان شهدای شهر اصفهان به خاک سپرده شد.
شهدای شناسایی شده عبارتند از:
1. شهید بسیجی محمد امینی که چهار دی‌ سال 65 به شهادت رسید. این شهید اصفهانی، متأهل و دارای 2 فرزند است و مادرش در قید حیات است.
2. شهید علی محمد‌رضایی که دومین شهید خانواده محسوب می شود و بعنوان بسیجی در 30 آذر سال 61 در دهلران به شهادت رسید. پدر او درگذشته و مادرش در قید حیات است.
3. شهید بسیجی سعید نمازی‌ زاده که در سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، پدر و مادر این شهید اهل گلدیس شاهین‌ شهر، در قید حیات هستند.
4. پاسدار شهید ماشاالله بربط، اهل شهرضا که در هفت اسفند سال62 در هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی دارای یک فرزند دختر است.
5. بسیجی شهید منصور علی مهدی آرانی، اهل کاشان و سومین شهید خانواده که در 22 فروردین سال 62 در منطقه فَکه به شهادت ‌رسید. پدر و مادر این شهید به رحمت ایزدی پیوسته اند. نام دو شهید دیگر این خانواده، حسین و ناصر است.
6. فضل‌ الله طوط ‌انداز از سربازان رزمنده دفاع مقدس است که چهار دی سال 65 در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل شد ، پدر و مادر وی نیز در قید حیات نیستند.
7. مرتضی شاهچراغی از غواصان شهید که بصورت رسمی در سپاه فعالیت می‌کرد و در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان اصفهان در دوران هشت سال دفاع مقدس 23 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده استپ.
/ 7134/6027
خبرنگار: محمد کامران/ انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.