به گزارش ایرنا، عباسعلی پور سیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان
از پیگیری این شرکت برای افزایش سرمایه آن در بورس سال آینده نیز خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه کارخانه پلی اکریل، تعطیل نشده است و هیچ دستگاهی هم نمی تواند آن را تعطیل کند، افزود: با توجه به شرایط موجود کارخانه مقرر شده است حدود 50درصد از کارکنان شرکت تا زمان تامین مواد اولیه و راه اندازی خطوط تولید اکریلیک، زیر پوشش بیمه بیکاری مشمول قانون اصلاح ساختاری قرار گیرند.
وی با اشاره به تعداد دو هزار و یکصد نفری کارکنان پلی اکریل، در باره بیمه بیکاری مشمول اصلاح ساختاری توضیح داد: در این نوع بیمه بیکاری، ارتباط کاری کارکنان با شرکت قطع نمی شود بلکه قرارداد آنها به حالت تعلیق درآمده و تا زمان راه اندازی مجدد خطوط تولید و فراخوان کارکنان، آنها می توانند از حقوق بیمه بیکاری بهره مند شوند.
پورسیدی ادامه داد: مدتی که کارکنان از حقوق بیمه بیکاری استفاده می کنند بعنوان سابقه کار آنها محسوب می شود و پرداخت عیدی و پاداش آنها نیز بر عهده شرکت پلی اکریل است.
وی با اشاره به اینکه شرکت پلی اکریل دست به اصلاح ساختار اداری و اقتصادی زده است، گفت: با انجام این اصلاحات و تامین منابع مالی برای راه اندازی خطوط تولید اکریلیک 1 و 2 ، از ظرفیت همه کارکنان شرکت استفاده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه مجموع حقوق عقب افتاده کارکنان این شرکت در چند ماه گذشته حدود 50 میلیارد تومان است، افزود: با انتصاب اعضای هیات اجرایی شرکت در شهریور امسال،با پرداخت 40 میلیارد تومان برای حمایت از پلی اکریل موافقت شد که 20 میلیاد تومان آن پرداخت شده و پیگیر پرداخت 20 میلیارد دیگر هستیم.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده دو وام 10 میلیارد تومانی از بانک های ملی و صنعت و معدن با ضمانت دولت به پلی اکریل پرداخت شود که این موضوع نیز در دست اقدام است و فرایندهای مربوط به تضامین آن نیز در سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
پورسیدی خاطرنشان کرد: همچنین 25 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید اکریلیک(آکرو نیتریل) در نظر گرفته شده و مقرر است اعتبار لازم به شرکت برای بازگشایی اعتبار اسنادی (LC) داده شود.
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران گفت: این شرکت برای ساماندهی تولید، بر روی خطوط تولیدی اکریلیک تمرکز کرده زیرا تنها محصول انحصاری این شرکت است و تولید و فروش آن در داخل کشور نسبت به واردات مشابه خارجی آن به صرفه تر است.
پورسیدی با بیان اینکه اقدام های لازم برای خرید مواد اولیه خطوط تولید اکریلیک در حال اجراست، خاطرنشان کرد: به محض تحویل گرفتن نخستین محموله مواد اولیه، اقدام های لازم برای راه اندازی خط تولید انجام می شود.
کارخانه پلی اکریل دارای مجموعه اکریلیک یک، شامل یک خط تولید از یک شرکت آمریکایی و مجموعه اکریلیک 2 شامل دو خط تولید از یک شرکت ایتالیایی و در مجموع سه خط تولید الیاف اکریلیک است.
پورسیدی همپنین با تاکید براینکه پلی اکریل،یک برند و سرمایه ملی است، گفت: حتی اگر سهامداران شرکت بخواهند آن را تعطیل کنند، منافع ملی کشور، این اجازه را نمی دهد و وظیفه ملی ما حفظ اشتغال است.
وی با بیان اینکه موضوع پلی اکریل از دغدغه های امروز مقام های ارشد کشور است، تصریح کرد: ما هیچ راهی جز راه اندازی خطوط تولید کارخانه نداریم و باید تلاش کنیم پس از دریافت تسهیلات مالی، علاوه بر پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان، خطوط تولید را نیز راه بیندازیم.

*** اولویت ما پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان در شب عید است***
پورسیدی، اولویت مدیریت شرکت پلی اکریل در زمان حاضر را تامین مالی برای پرداخت بخشی از حقوق عقب مانده کارکنان این شرکت عنوان و اظهار کرد: ما در تلاشیم تا قبل از فرا رسیدن شب عید، مبلغی به کارگران پرداخت شود.
وی با بیان اینکه این پول بعنوان علی الحساب بشمار می آید، افزود: حدود 13 میلیارد تومان موجودی محصول در انبارهای کارخانه داریم که در تلاشیم با فروش غیر نقدی آنها و تبدیل چک به پول نقد، این تامین مالی صورت گیرد.

*** چهار شرکت منحل شده پلی اکریل، هیچ فعالیتی نداشتند***
مدیرعامل پلی اکریل ایران همچنین در باره انحلال چهار شرکت زیر مجموعه خود نیز گفت: این شرکت ها بطور عملی هیچ فعالیتی نداشتند و در واقع شرکت های کاغذی بودند و ما برای کاهش هزینه های زائد، تصمیم به منحل کردن آنها گرفتیم.
پورسیدی بااشاره به اینکه هیات مدیره وقت پلی اکریل در سال های 88 و 89 که وضعیت مالی شرکت،بسیار خوب بود، تصمیم به ایجاد شرکت های زیر مجموعه گرفت، افزود: در آن زمان شرکت هایی مانند بازرگانی، خدمات بندری، فردوس، خرید و فروش سهام و امور فنی شکل گرفتند.
وی ادامه داد:در زمان حاضر اهدافی که برای برخی از این شرکت ها در نظر گرفته شده بود، منتفی شده است و اکنون فقط چهار شرکت تابعه موثر داریم.
وی همچنین میزان دیون این شرکت را تا آذر 94 حدود 400 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: دارایی و اموال تجدید شده این شرکت حدود 700 میلیارد تومان است.

*** پیگیری برای افزایش سرمایه پلی اکریل در سال آینده***
مدیرعامل پلی اکریل ایران همچنین از پیگیری مدیریت این شرکت برای افزایش سرمایه آن در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته افزایش سرمایه این شرکت در بورس به 1185 درصد رسید اما در ماه های نخست امسال با تعطیل شدن خطوط تولید کارخانه، سازمان بورس فقط با افزایش 290 درصدی سرمایه ما موافقت کرد.
وی افزود:پس از روی کار آمدن هیات اجرایی جدید پلی اکریل از شهریور امسال و تزریق 20 میلیارد تومان به شرکت، سازمان بورس با افزایش 627 درصدی سرمایه پلی اکریل از محل تجدید ارزیابی اموال نیز موافقت کرد.
پورسیدی با بیان اینکه افزایش سرمایه627 درصدی پلی اکریل در بورس، ثبت و مقدمات بازگشایی بورس برای پلی اکریل انجام شده است، اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد بازگشایی نماد بورس برای پلی اکریل باشیم.
وی تصریح کرد: مدیریت شرکت پلی اکریل در تلاش است تا در صورت تمدید معافیت مالیاتی شرکت، افزایش سرمایه در بورس را در سال آینده به 1185 درصد برساند.
وی مهمترین نتیجه این افزایش سرمایه را خروج شرکت از ماده 141 و امکان اخذ تسهیلات از بانک ها و تامین مالی شرکت عنوان کرد.
بر اساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت، شرکتی که زیان آنها بیش از نیمی از سرمایه اسمی شرکت را از بین ببرد، باید با برگزاری بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده نسبت به ادامه فعالیت انحلال شرکت تصمیم‌گیری کند. در این میان، مدیران شرکت می‌توانند بمنظور عبور از بحران مالی پیش آمده و خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ افزایش یا کاهش سرمایه را در دستور کار قرار دهند.
به این ترتیب،‌ شرکت با تغییرات سرمایه تا حدی که نسبت زیان به سرمایه شرکت‌ها به کمتر از نیم برسد، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
پورسیدی یکی از اقدام های جدید شرکت پلی اکریل را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواند و گفت: در حال رایزنی با یک سرمایه گذار بزرگ ایرانی برای جذب 50 میلیون دلار سرمایه هستیم که در این کار نیاز به ضمانت دولت داریم.
پورسیدی از دولت خواست تا با اقتدار در این زمینه وارد شود و سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری روی پلی اکریل را ضمانت کند.
به گزارش ایرنا، کارگران کارخانه پلی اکریل ایران(اصفهان) تاکنون چند نوبت در سالجاری با حضور در مقابل دفتر این شرکت در خیابان آبشار اصفهان و استانداری، پرداخت حقوق معوقه خود را خواستار شده اند.
کارگران پلی اکریل با بیان اینکه حقوق آنها از تیر امسال پرداخت نشده است، اظهار کرده اند که این موضوع مشکل های معیشتی برای آنها و خانواده هایشان ایجاد کرده است.
از طرفی با پیگیری دولت یازدهم، حکم هیات اجرایی جدید این شرکت شهریور امسال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد و بدنبال آن هیات حمایت از صنایع با پرداخت 40 میلیارد تومان به این شرکت موافقت کرد.
شرکت پلی اکریل ایران با سابقه 40 ساله دارای حدود یکهزار و 700 کارگر است.
این شرکت در سال 1353 با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت 'دوپان دونمورس' آمریکا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
گ/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.