جواد صدیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر چهار اقامتگاه بوم گردی در سطح شهرستان وجود دارد که آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.
وی همچنین از موافقت اولیه تبدیل خانه تاریخی کمباف به اقامتگاه سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بزودی پنجمین خانه تاریخی در این شهرستان به اقامتگاه سنتی تبدیل می شود.
وی با اشاره به نوپا بودن آران و بیدگل در صنعت گردشگری اظهار داشت: از سال های گذشته تاکنون خانه های تاریخی بنی طبا، خانه باغ تاریخی شاکر و عمارت در روستای هدف گردشگری علی آباد به بهره برداری رسیده است و همچنین موافقت اصولی خانه تاریخی اکرمی نیز صادر شده که در حال مرمت واحیا است.
صدیقیان ادامه داد: در حال حاضر هتل صحرا و هتل آپارتمان یاس در این شهرستان در حال احداث هستند و هم چنین در مسیر کویر مرنجاب نیز یک اکو کمپ در حال فعالیت است.
وی با بیان این که اقامتگاه های سنتی و بوم گردی امروزه مورد استقبال گردشگران خارجی و داخلی قرارگرفته افزود: این نوع اقامتگاه ها از ترکیب گردشگری با فرهنگ جامعه محلی تشکیل شده است.
صدیقیان بیان کرد: افراد علاقه مند به فرهنگ بومی و محلی با هدف احیای زادگاه خویش یا احیا و انتقال این فرهنگ با هزینه شخصی خود اقدام به مرمت و احیای بناهای ارزشمند تاریخی کرده و فضای معماری این خانه ها را برای پذیرش مهمان و ارائه خدمات بومی وسنتی آماده می کنند و با این اقدام به حفظ ارزش های فرهنگی همت گماشته اند.
شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.