به گزارش ایرنا، رسول جزینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مراکز در شهر اصفهان در حال ساخت است و می تواند تا حدی کمبود فضای ورزشی در این کلانشهر را جبران کند.
وی اضافه کرد: پنج مرکز از مراکز یادشده به ورزش پهلوانی و زورخانه ای اختصاص می یابد، ضمن اینکه هم اینک 39 مرکز ورزشی برای رشته های مختلف و پنج زورخانه در اصفهان وجود دارد.
اصفهان از شهرهای فعال در رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه ای در کشور به شمار می رود و دبیرخانه دائمی ' اصفهان، پایتخت فرهنگ پهلوانی' با هدف توسعه کاربردی کردن فرهنگ پهلوانی در فرهنگ عامه، بهمن امسال در اصفهان راه اندازی شد.
جزینی با اشاره به بودجه دو هزار و 750 میلیارد تومانی شهر اصفهان در سال 96 تصریح کرد: از این بودجه دو هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی و 500 میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص می یابد و باقی مانده آن برای فعالیت ‌های اجتماعی و ورزشی هزینه خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اختصاص بودجه 80 میلیارد تومانی برای محرومیت زدایی از شهر اصفهان اظهار کرد: اگر این موضوع تداوم یابد در چند سال آینده می‌توانیم در زمینه محرومیت‌ زدایی موفق باشیم.
جزینی همچنین با اشاره به اهمیت ورزش بانوان خاطرنشان کرد: باید بستر مناسبی برای ورزش نیمی از جمعیت جامعه فراهم شود.
وی تصریح کرد: ما هم اکنون از شرایط ورزش بانوان رضایت نداریم و برای بهبود این شرایط باید هر سالنی برای مردان ساخته می‌شود برای بانوان هم ساخته شود.
بیش از 200 هزار ورزشکار سازمان یافته، هم اکنون در استان اصفهان فعالیت می کنند و حدود 90 هزار نفر از این آمار را بانوان ورزشکار به خود اختصاص داده اند.
اگرچه میزان فعالیت و رتبه ورزش اصفهان در مقایسه با سایر استان ها در جایگاه به نسبت بالایی قرار دارد اما سرانه ورزشی این استان در رتبه بیست و چهارم کشور است.
این استان همچنین دارای 997 باشگاه خصوصی مشترک آقایان و بانوان، 152 باشگاه خصوصی ویژه بانوان و 440 مکان ورزشی زیر نظر اداره کل است.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.