به گزارش ایرنا رسول زرگرپور روز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه های هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان معین تهران در موقع بروز حوادث و بحران ها است، افزود: همه دستگاههای اجرایی استان باید امکانات مورد نیاز خود را در حد مطلوب تهیه کنند.
وی با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان باید در سطح عالی باشد گفت: اقدامات خوبی در دوره دولت تدبیر امید در هواشناسی انجام شده است.
زرگرپور با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان افزود: اهمیت و حساسیت هواشناسی در استان اصفهان را به خوبی درک می کنیم و برای کمک به این سازمان آمادگی داریم.
وی با بیان اینکه هر اقدامی که در راستای مدیریت بحران در استان اصفهان انجام شود مهم و مورد تایید است، گفت: برخورداری از سامانه هواشناسی جاده ای برای استان اصفهان به عنوان محل تلاقی شمال و جنوب و شرق و غرب کشور و حمل 40 درصد از بار کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه علم و فناوری مبنای توسعه این استان است، افزود: علم و فناوری در توسعه این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
زرگرپور با بیان اینکه بیشتر مردم تا چند سال گذشته توجه چندانی به یافته ها و داده های هواشناسی نداشتند، گفت: امروز هواشناسی جایگاه ویژه و خاصی در زندگی مردم دارد و اطلاعات و یافته های کارساز و اثرگذار هواشناسی، بویژه در مدیریت بحران کاربردی شده است.
وی با بیان اینکه هواشناسی درهیچ برهه ای چنین جایگاهی در جامعه نداشته است، افزود: استفاده از اطلاعات پردازش شده هواشناسی جزو الزامات برنامه ها و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی کشور است.
استاندار اصفهان گفت: هواشناسی کشور به مرز استانداردهای جهانی نزدیک شده است.
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: 100 درصد ایستگاه های هواشناسی این استان به ایستگاه خودکار مجهز شدند.
مجید بیجندی با بیان اینکه با وجود همه محدودیت های مالی موفق شدیم استانداردهای وضعیت ایستگاه ها را در حوزه پایش تکمیل کنیم افزود: سه هدف عمده در طرح های راهبردی سازمان در حوزه های پایش، پردازش و تصمیم سازی تدوین شده است.
بیجندی با بیان اینکه برخورداری از هواشناسی سیار به یکی از دغدغه های ما تبدیل شده بود گفت: یک دستگاه مجهز با آخرین تکنولوژی هواشناسی موبایل به امکانات این سازمان اضافه شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه های ویژه در حوزه آلودگی هوا در مرکز هواشناسی اصفهان نصب شد، ابراز امیدواری کرد که در آینده تمامی ایستگاههای هواشناسی استان به این سِنسورها مجهز شوند.
بیجندی اظهار کرد: سالن اجتماعات هواشناسی طی انعقاد تفاهمنامه ای با مخابرات استان اصفهان به ارزش یک میلیارد تومان به سامانه فیبر نوری مجهز شد.
وی افزود: این سالن با رویکرد ارائه آموزش الکترونیکی و بعنوان مرکز آموزش منطقه ای هواشناسی در راستای ارتقای دانش کارکنان هواشناسی به بهره برداری رسید.
در این مراسم سامانه مانیتورینگ و دریافت تصاویر جاده ای مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با هزینه 500 میلیون ریال، احداث و تجهیز کتابخانه اداره کل هواشناسی با 200 میلیون ریال، سالن اجتماعات و مرکز آموزش الکترونیکی هواشناسی با چهار میلیارد ریال، تجهیز اداره های هواشناسی استان اصفهان با سه میلیارد ریال و خودرو عملیاتی مدیریت بحران مجهز به ایستگاه خودکار سیار هواشناسی با 2 میلیارد ریال با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استان اصفهان به بهره برداری رسید.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.