به گزارش ایرنا، محمدرضا سپهری روز یکشنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان با بیان اینکه جامعه ما نیاز به یک تفکر سیستمی و نظام گرا در حوزه اشتغال دارد، گفت: عدم انسجام در سیاستگذاری در بازار کار ایران، یکی از مشکلات اساسی کشور محسوب می شود.
وی افزود: سیاست های بانکی، وارداتی، صادراتی و آموزشی در کشور، با هم همخوانی و تناسب ندارد.
سپهری با بیان اینکه دولت باید کارآفرینان را با یکدیگر همسو کند، گفت: کشور ما نیاز به کارآفرینی اجتماعی و دولت کارآفرین دارد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید تلاش خود را در این زمینه ادامه دهد، افزود: برای ایجاد اشتغال در کشور نیازمند اجماع بر آرمان های مشترک و برخورداری از انسجام در سیاستگذاری هستیم.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با بیان اینکه چالش های متعددی در محیط کسب و کار و بازار ایران وجود دارد، اظهار کرد: تحولات بازار کسب و کار نشان دهنده آن است که وضعیت مناسبی در محیط کسب و کار کشور وجود ندارد و رتبه ما از محیط کسب و کار، چندان رضایت بخش نیست.
سپهری گفت: امروز کشور ما با نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان و آمار بالای بیکاری جوانان مواجه است.
وی با بیان اینکه آینده کار و آموزش در حال تغییر است، افزود: مفاهیم حقوق کار، کارآفرینی و اشتغال دستخوش تحولات جدی شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور ما بیش از پیش به انسجام در حوزه اشتغال نیاز دارد،گفت: جوامعی می توانند در این عرصه پیشتاز و موفق باشند که این اکوسیستم ها را بصورت دینامیک در اقتصاد خود شکل دهند.
وی با بیان اینکه برخی از مشاغل و کسب و کارها خوش آتیه است، افزود: باید تشخیص دهیم که چه نوع مشاغل و کسب و کارهایی برای جامعه مناسب است.
سپهری با تاکید براینکه بازار کار در استان های اصفهان ، خوزستان و هرمزگان با یکدیگر متفاوت است، گفت: مفهوم بیکاری در اصفهان با سایر استان های کشور متفاوت است و باید مزیت های نسبی و رقابتی هر استان را بشناسیم و بر اساس آن عمل کنیم.
وی با بیان اینکه مُدل های ذهنی و نگرش مدیران ارشد کشور نیاز به اصلاح دارد، افزود: باید نگاه آمایشی و منطقه ای به استعدادها، اقلیم ها، فرهنگ ها و ارزش ها مد نظر قرار گیرد و متناسب با هر منطقه و ارزش های آن تلاش کنیم.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 درصد از اشتغال کشورهای پیشرفته در حوزه خدمات شکل می گیرد، گفت: امروزه اکوسیستم نوآوری حرف اول را در پیشرفت اشتغال و کارآفرینی در هر جامعه می زند.
وی افزود: امروز اینترنت و شبکه های مجازی فرصت بسیار خوبی را برای بهره مندی از دانش روز دنیا فراهم کرده است .
سپهری گفت: تغییر نگرش از اقتصاد دولتی و رانتی به اقتصاد مردمی و مقاومتی، تغییر نقش دولت از مداخله گری به تسهیلگری و مشارکت مردمی و سرمایه گذاری خارجی از اقدامات اساسی و موثر برای توسعه کارآفرینی و محسوب می شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در صنعت و گردشگری پیشتاز است، افزود: این استان جایگاه خود را در صنعت و گردشگری نشان داده است.
در مراسم یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان که روز یکشنبه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، از هشت شرکت نمونه استان با اهدای لوح و تندیس تقدیر و لوح و تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل شد.
پنج شرکت کارآفرین استان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
اصفهان با یک میلیون جمعیت کارگری 10 درصد کارگران کشور را به خود اختصاص داده است که با احتساب خانواده هایشان بیش از 65 درصد از جمعیت اصفهان را شامل می شوند.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.