در این مطلب می خوانیم: «هت تریک» تلخکامی های تیم سپاهان چندی پیش در برابر تیم پرسپولیس تهران تکمیل شد تا دو گزینه: چند و چون ناکامی‌ها و شبیخون جوانگرایی، سؤالاتی بی جواب برای هواداران پرشور سپاهان باقی بمانند ... به‌ راستی چرا؟ عبدا... ویسی، ملقب به پپ گورادیولای وطنی، داستان دوپاره‌ای در فوتبال دارد که میان دو لحن و موضوع سرگردان شده است. اول، قهرمانی با تیم استقلال خوزستان در فصل پانزدهم که کامش را شیرین کرد. دوم قصه تغییر و تحولات و داستان جوانگرایی در پرافتخارترین تیم فوتبال ایران که این دو، هفته‌هاست در امتداد هم جواب نداده است.
ادامه این مطلب حاکیست: ویسی یا باید خود را آدابته کند یا شاکله تیمش را، تا ریتم دلخراش و آزاردهنده تیمش بیشتر از گذشته روی اعصاب هواداران تیفوسی رژه نروند که اگر برود... در واقع داستان دوپاره گواردیولای وطنی از آن داستان‌های عجیب و غریب در فوتبالمان است.
این روزنامه در ادامه نوشت: زاینده رود که دوباره آب گرفت، صدای شرشر آن در کنار پل خواجو زنگ دل را بر می‌داشت؛ اما چند نفر از پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌های سپاهانی، رنگ و رخسار غم گرفته ‌ای داشتند، ناراحت بودند که تالار افتخارات چندین ساله تیمشان اکنون با شکست‌ها و باخت‌های متوالی به یغما رفته است. آن‌ها می‌گفتند دلمان سفره نیست که هرکجا بازش کنیم ولی چرا تیممان روی نوار شکست گام برمی دارد؟هرکدام نظرها و ادله‌های گوناگونی داشتند، ولی یکی از آنها که دوست نداشت نامش فاش شود، با ضرس قاطع می ‌گفت «تلخکامی ها ی موازی را آقایان باقریان و عبدا... ویسی به طور موازی در سپاهانمان ایجاد کردند. این دو نفر بودند که شاکله سپاهان را به مسلخ کشاندند و تیم محبوبمان را به این روز انداختند».
جوانگرایی، ریسک بزرگی بود، او می‌گفت و آه می ‌کشید که «برای تیم بزرگی مانند سپاهان با این همه افتخار، خیلی زود بود که اساس آن را تغییر دهند. مگر تیم‌های بایرن مونیخ، بارسلونا یا رئال مادرید دست به چنین تغییراتی می‌زنند؟ جوانگرایی در سپاهان ریسک بزرگی بود که ویسی این کار را کرد، اگر تا پایان کار و فصل بعد مدیریت و سرمربی جدید روی کار آمد و این جوان‌ها را نپذیرفت، تکلیف تیم چه می‌شود؟ مطلوب بود چند نفر از بازیکنان با تجربه را نگه می‌داشت و جوانان قابل و آینده دار را از آکادمی خود سپاهان به کار می‌گرفت تا آینده‌شان تضمین شود».
در ادامه این مطلب آمده است: خوب گفته‌ اند که ترسو خودکشی می‌کند و شجاع زندگی. طلایی پوشان در 22 هفته لیگ برتر ترسو وار بازی کردند و تیم‌هایی که در مقابل سپاهان شجاع بازی کردند، برنده شدند. نمونه عینی آن باخت اسفناک تیم محبوب شهرمان برابر ماشین سازی تبریز بود که دوست نداریم دیگر راجع به آن سخن به زبان بیاوریم. شجاعانه بازی کنید که مزد و برتری در آن است.
ادامه مطلب روزنامه نسل فردا حاکیست: در اول سال گفتند جوانگرایی می‌کنیم که هزینه‌ های تیم پایین بیاید؛ اما این طور به گوش می‌رسد که هزینه تیم سپاهان امسال خیلی گران ‌قیمت‌ تر از پارسال بوده است. دو هزینه 250 میلیون تومانی دو کمک مربی، هزینه یک میلیارد تومانی موسی کولی بالی مدافع مرکزی، قرارداد 1.8 میلیارد تومانی یکی از بازیکنان و... همه دال بر این مدعاست.
گ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.