*** مراسم ترحیم و یادبود آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری توسط ستاد برگزاری مراسم ارتحال با حضور مسئولان استانی و شهری اصفهان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.
آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و رسول زرگرپور استاندار اصفهان با صدور اطلاعیه ای که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان صادر شد، مردم را به شرکت در این مراسم دعوت کرده اند.
آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی ماه در 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت.
پیکر وی روز سه شنبه گذشته پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران با حضور میلیونی مردم ایران به سمت مرقد مطهر امام راحل (ره) تشییع و در جوار حضرت امام (ره) آرام گرفت.

*** بمناسبت امضای قرارداد انتقال مالکیت کارخانه ریسباف اصفهان از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضای هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران جلسه ای در محل این کارخانه تشکیل می شود.
انتقال این مالکیت با هدف تبدیل این بنای تاریخی به موزه بزرگ اصفهان و موزه صنعتی است.
به گزارش استانداری اصفهان وزارت راه و شهرسازی برای تملک زمین و سازه میراثی آن ،‌بیش از 215 میلیارد تومان هزینه کرده است که 160 میلیارد تومان آن با واگذاری مستغلات و مابقی بصورت نقدی به بانک ملی پرداخت شده است.
این کارخانه قدیمی ریسباف به عنوان مناسب ترین محل برای تأسیس این موزه انتخاب شده و با پیگیری های انجام شده در روز دوشنبه هفته گذشته ( 20 دی ) قرارداد انتقال کارخانه ریسباف با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل بانک ملی ایران در دفتر وزیر را ه و شهرسازی امضا شد.
این کارخانه با مساحت هفت هکتار به عنوان آخرین بازمانده از کارخانجات نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری، صنعتی و نمادی از فرهنگ، معماری ، مناسبات اجتماعی و تاریخی مردم در سده معاصر است.

*** یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تالار شورا ساختمان مرکزی شهرداری تشکیل می شود.
جلسات شورا بعد از اولین جلسه و بصورت عادی هر ماه 2 بار در محل شورا برگزار می شود.
جلسه عادی و فوق العاده شورا با حضور حداقل دو سوم اعضا اصلی و به تعداد، در شوراهای پنج نفره با حضور چهار نفر، در شوراهای هفت نفره با حضور پنج نفر و غیره، رسمیت می یابد و تصمیمات به اکثریت مطلق آرای حاضران معتبر است.
این جلسات علنی و حضور مستمع با نظر رئیس شورا مجاز خواهد بود، ولی به تقاضای کتبی شهردار و نیز فرماندار و یا بخشدار ذیربط و موافقت اکثریت مطلق اعضاء حاضر، می تواند جلسه غیرعلنی باشد.

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
گ/7153 ** خبرنگار: هُدا استکی*** انتشار: سلطانمرادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.