روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی از قول مدیر ارشد تولید ذوب آهن اصفهان نوشت: این شرکت در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، با تولید ریل استاندارد موفق شده علاوه بر آمادگی برای تامین نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور، نیاز خود به این محصول را نیز مرتفع سازد.
مرتضی سالاری افزود: با تولید ریل مطابق استانداردهای جهانی، همزمان با شروع به انجام تعهدات بیرونی، بازسازی خطوط ریلی داخلی ذوب آهن نیز با ریل ملی آغاز شد.
این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به برگزاری انتخابات اصناف اصفهان نوشت: اصناف اصفهان پیشتاز اولین انتخابات آنلاین کشورند.
در ادامه این مطلب آمده است: در پی برنامه ریزی های انجام شده از سوی مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و با همگامی اتاق اصناف مرکز استان، چهل و یکمین انتخابات الکترونیکی اصفهان و اولین انتخابات آنلاین در سطح کشور برگزار شد.
در این انتخابات مجید کرباسچی با کسب حداکثر رای در سمت رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان، فروشندگان و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رایانه ای شهرستان اصفهان ابقاء شد.
این روزنامه همچنین در مطلبی به نقل از سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: با تصویب لایحه کاهش ساعات کاری زنان، ساعات کاری زنان دارای معلولیت شدید، دارای فرزند زیر شش سال تمام، دارای همسر یا فرزند معلول شدید و مبتلا به بیماری صعب العلاج کاهش خواهد یافت.
ندا واشیانی پور با بیان اینکه این لایحه در 23 تیر سال جاری مصوب شد، افزود: بر اساس این لایحه ساعات کاری هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند، کاهش خواهد یافت.
روزنامه 'اصفهان زیبا' نیز در مطلبی با عنوان ' تالاب غوطه ور در سرب' نوشت: احیای گاوخونی در گرو احیای زاینده رود است.
ادامه این مطلب حاکیست: 'ما باید تالاب گاوخونی را زنده نگه داریم، زیرا در صورت خشک شدن، حیات جمعیت زیادی در کشور به خطر می افتد و شاهد کوچ انسان ها در منطقه خواهیم بود، بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در مسیر احیا و حفظ تالاب گام برداریم وگرنه با فجایع زیست محیطی و انسانی مواجه می‌شویم'، این توضیحات را مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران می‌دهد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از فرمانده انتظامی استان با عنوان 'کلاهبرداری میلیاردی از خارج نشینان در اصفهان' نوشت: اعضای باند بزرگ جعل اسناد و مدارک خارج نشینان که با جعل اسناد ملکی در اصفهان موفق به کلاهبرداری 351 میلیارد ریالی شده بودند، در عملیات ویژه ای دستگیر شدند.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی ساکن خاج از کشور مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به جعل سند مالکیت وی کرده و بوسیله آن از بانک تسهیلات کلانی اخذ کرده و متواری شده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
این روزنامه با اشاره به تصویب 650 میلیارد تومان برای مترو و پروژه های عمرانی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: در یکصدو شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در مجموع 650 میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات برای پروژه های عمرانی و پروژه مترو به تصویب رسید.
این روزنامه در ادامه نوشت: اخذ 50 میلیارد تومان وام و تسهیلات با سود 18 درصد بر مبنای بودجه مصوب سال جاری با تاکید بر تخصیص کامل آن به پروژه های عمرانی با بازپرداخت سه ماهه و تا پایان سال جاری، پیشنهاد انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری با تعهد بازپرداخت 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری و دریافت 200 میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت یکساله و سود 18 درصد از بانک شهر برای فاز سوم خط یک قطار شهری، از جمله مصوبات روز گذشته جلسه علنی بود.
روزنامه 'نصف جهان' نیز در مطلبی به نقل از رئیس پلیس راه استان اصفهان نوشت: رانندگان اصفهانی در صورت داشتن سرعت غیرمجاز در جاده های استان اصفهان توسط دوربین ها با دریافت پیامک، به مبلغ 200 هزارتومان جریمه خواهند شد.
حسین پورقیصری با اشاره به افزایش دوربین های ثبت تخلف در سطح جاده های استان افزود: تا ایام عید نوروز 95 در 101 نقطه از جاده های اصفهان دوربین های ثبت تخلف راه اندازی شده بود.
وی افزود: در حال حاضر در حدود 150 نقطه از جاده های استان اصفهان دوربین های ثبت تخلف راه اندازی شده که این دوربین ها بطور آنلاین به سیستم اجرائیات به بخش راهنمایی و رانندگی ناجا اتصال دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان نوشت: شاید قیمت میوه نوروزی اصفهانی ها به بالاترین حد برسد.
ناصر اطرج با تاکید بر تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت میوه های وارداتی و کمبود مرکبات در میدان میوه و تره بار گفت: اگر دولت برای تامین پرتقال شب عید ثبت سفارش نکند احتمال می رود نوروز امسال، مردم مرکبات را با بالاترین قیمت خریداری کنند.
اطرج افزود: بطور قطع افزایش نرخ ارز در آینده نزدیک بر روی قیمت میوه های وارداتی همچون موز، آناناس و نارگیل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره 246 میلیون متر مکعبی سد زاینده رود نوشت: هرگونه تصمیم گیری برای بازگشایی سد زاینده رود در جلسه امروز شورای هماهنگی مدیریت این حوضه به ریاست وزیر نیرو مشخص می شود.
مهدی بصیرپور با اشاره به پیشنهاد کمیته پنج نفره مبنی بر بازگشایی سد زاینده رود برای کشت زمستانه از 28 دیماه افزود: این تصمیم قرار است در جلسه امروز بعدازظهر در وزارت نیرو بررسی و برنامه جدید برای تخصیص آب برای سال آبی جاری در حوضه زاینده رود مشخص شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان نوشت: برخلاف برخی اظهار نظرها، منشاء کانون های گرد و غبار اصفهان به تفکیک مشخص شده و ناشی از هر سه عامل منابع استانی، داخل کشوری و خارجی است.
بابک صادقیان با توجه به برخی صحبت های مسئولان کشوری در این ارتباط که منشاء کانون گرد و غبار اصفهان بدرستی مشخص نیست تا درباره آن تصمیم گیری و برنامه ریزی شود، افزود: گرد و غبار اصفهان علاوه بر منابع داخلی در استان از کانون های بحرانی خارج از کشور مانند عراق، عربستان و سوریه و کانون گرد و غبار مرکز کشور نیز ناشی می شود.
گ 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.