مهدی بقایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: زیباسازی خیابان های جدیدالاحداث که به دلیل آزادسازی و تخریب منازل مسکونی در مسیر احداث خیابان؛ دارای دیواره های مخروبه زیادی است در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان قرار گرفته است.
وی افزود: خیابان های ظهیرالاسلام و آیت الله زاهد در منطقه یک، خواجه نظام الملک در منطقه سه و لاهور در منطقه چهار خیابان هایی هستند که طرح ساماندهی و زیباسازی دیوارهای آن ها متناسب با نام، منطقه و موقعیت قرارگیری انجام می شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: لاهور یکی از شهرهای پاکستان و خواهرخوانده شهر اصفهان است که به همین دلیل از نقوش پارچه های پاکستانی برای زیباسازی دیواره های این خیابان استفاده شده و با ترکیب نقاشی و چاپ روی فلز اجرا می شود.
وی همچنین بیان کرد: منزل تاریخی مصورالملک از نگارگران مشهور اصفهان در محدوده خیابان آیت الله زاهد قرار دارد که به همین منظور طرح های نگارگری بر دیوارهای این خیابان کار می شود.
وی با اشاره به اینکه فرزند ظهیرالاسلام از خوشنویسان معروف بوده است گفت: دیواره های خیابان جدیدالاحداث ظهیرالاسلام در منطقه یک شهر اصفهان با نقوش خوشنویسی و نقاشی خط زیباسازی خواهد شد.
بقایی اظهار کرد: ابوعلی حسن پسر علی پسر اسحاق طوسی شناخته شده به خواجه نظام‌ الملک طوسی نیرومندترین وزیر دوره سلجوقیان بود که این سلسله در زمان وی به اوج نیرومندی رسید، به همین منظور خیابان خواجه نظام الملک براساس دوره تاریخی سلجوقی زیباسازی می شود.
وی تاکید کرد: طراحی و اجرای زیباسازی و سیمای شهری این چهار خیابان تازه ساخته شده تا نوروز 97 انجام می شود.
ت/7135 ** خبرنگار:فرزانه سادات مدنیون * انتشار: سلطانمرادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.