مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان در یک مکان استیجاری فعالیت می کرد اما در دیدار با حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه مقرر شد، یک بنای تاریخی از سوی شهرداری اصفهان به این نمایندگی اختصاص یابد.
وی بدون اشاره به محل مورد نظر تصریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در آینده نزدیک فعالیت خود را در محل مورد نظر شروع خواهد کرد.
شهردار اصفهان اظهارکرد: در سفر قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه به اصفهان خدمات نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهر در بخش های خدمات کنسولی، دانشجویی، امور ایرانیان، تایید اسناد، مشاوره بین المللی برای سازمان ها، نهادها و مردم ارتقاء یافت.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در این سفر ، معاون وزیر امورخارجه از فراهم شدن زمینه صدور روادید فرودگاهی بصورت الکترونیکی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد ، افزود: این موضوع تاثیر بسزایی در تقویت صنعت گردشگری استان خواهد داشت.
وی افزود: در دیدار با معاون وزیر امور خارجه مقرر شد موزه دائمی اسناد دیپلماسی خارجی اصفهان از دوران صفویه تاکنون در این شهر تاریخی برپا شود.
شهردار اصفهان افزود: همچنین مقرر شد هدایای تقدیمی مسئولان کشورهای خارجی به محمد جواد ظریف و عباس عراقچی به عنوان دو اصفهانی که اکنون در راس دستگاه دیپلماسی کشور قرار دارند، در این موزه نگهداری شود.
وی اضافه کرد: در دیدار یاد شده، توافق شد که همایش ' اصفهانی ها برای اصفهان و اصفهان برای اصفهانی ها ' توسط شهرداری و با همکاری وزارت امور خارجه در این شهر برگزار شود.
ساختمان کنونی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه واقع در خیابان شمس آبادی اصفهان استیجاری می باشد و در مالکیت بخش خصوصی است.
حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه روز پنجشنبه با سفر به اصفهان در دیدار با استاندار و شهردار اصفهان خواستار در اختیارقراردادن یک ساختمان برای ادامه فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در این استان شده بود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.