مرتضی جمشیدیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون در فصل زایش وحوش و زادآوری حیوانات قرار داریم و ورود به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این فصل ممنوع است.

وی گفت: ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده در راستای سلامت حیات وحش و فراهم کردن محیطی آرام برای زادآوری و حفظ امنیت وحوش است.

جمشیدیان تصریح کرد: همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور از ورود طبیعت‌گردان به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جلوگیری می‌شود.

وی گفت: بهار فصل زادآوری گیاهان و طبیعت نیز هست و برخی افراد سودجو در بهار با چیدن گیاهان وحشی و دارویی مشکلاتی را برای حیات وحش و برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند.

جمشیدیان با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط بانان اصفهان با متخلفان شکار و صید و  کندن رستنی‌ها به شکل جدی برخورد خواهند کرد گفت: چیدن گیاهان وحشی به هر شکل ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

 تاکنون بیش از  ۱۰۷ هزار در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و از این بین بیش از  ۶ هزار و ۶۴۰ نفر جان خود را از دست داده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.