کوروش محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :دغدغه معیشت و مشکلات اقتصادی برای برخی افراد جامعه شرایطی را ایجاد کرده که سلامت آنها در اولویت و اهمیت قرار ندارد زیرا قرنطینه برای این افراد مانع و تهدیدی برای تامین درآمد و معیشت زندگی آنهاست.

این جامعه‌شناس افزود: اقشاری که همواره دغدغه معیشت داشتند در دوران بحران کرونا مشکلات اقتصادی آنها گسترش یافت و سلامت نتوانست جایگزین دیگر دغدغه‌های آنها شود.

وی با بیان اینکه این افراد با مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی به شدت دست و پنجه نرم می کنند گفت: دولت باید حمایت ویژه  و بیشتر از حد پرداخت یارانه یک میلیون تومانی به آنها کند زیرا این مبلغ حتی هزینه ۱۰ روز زندگی آنها را نیز تامین نمی‌کند.

محمدی تصریح کرد: باید برای تامین معیشت این افراد اقدامات ویژه و دائم صورت گیرد و علاوه بر مسائل مالی حمایت های درمانی اجتماعی روانی و پیشگیرانه از آنها شود.

وی با اشاره به اقشار دیگر جامعه که حداقل معیشت و توانایی تامین درآمد از طریق کسب و کار داشتند گفت: با بحران کرونا این افراد هم دچار مشکل شدند زیرا تمام امید آنها برای درآمد شب عید بود که این فرصت از دست رفت.

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران افزود: این افراد نیز یک طبقه از طبقه اقتصادی خود پایین آمدند و نزدیک به خط فقر شدند و توان حداقلی آنها برای تامین درآمد زندگی آسیب دید .

محمدی  اقشار دیگر را کارگران کارگاه های کوچک عنوان کرد که با تعطیلی کرونا از کار بیکار شدند و به زیر خط فقر سقوط کردند و بسیاری از آنها حتی از خدمات بیمه برخوردار نبودند و مشمول بیمه بیکاری نشدند که دولت باید از آنها حمایت ویژه کند.

وی حمایت از کارگران صنایع و کارخانجات بزرگ‌تر را نیز بسیار مهم دانست و گفت: برای جلوگیری از بیکار شدن تعداد بیشتری از این کارگران باید تسهیلات ویژه و اثرگذار در اختیار این صنایع قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ترمیم آسیب روانی جامعه از بحران کرونا  شامل ترس و اضطراب و گسترش اختلالات و آسیب های روانی  نیازمند ارائه خدمات درمانی ویژه توسط دستگاه‌های متولی است.

برپایه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدهاند که از این میان بیش از ۶ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.