منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این بارش‌ها بیشتر در نواحی غرب، شمال و جنوب استان گزارش شد و شاهد آب گرفتگی معابر شهری و پر آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در قمصر، نیاسر و اردستان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ۱۳  مورد امدادرسانی در جریان بارش‌های شب گذشته و صبح امروز در استان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تیم‌های امدادی از آغاز بارندگی‌ها، تاکنون نسبت به تخلیه آب تعدادی از منازل مسکونی واقع در شهر نیاسر اقدام کردند.

وی گفت: همچنین پنجشنبه شب و بامداد امروز به شماری از خودروها در جاده‌های بارانی استان امدادرسانی شد.

به گفته وی بارندگی و کاهش محسوس دما در کاشان و برزک موجب سرمازدگی و خسارت به تعدادی از مزارع و باغ‌های کشاورزی در این مناطق شده است.

شیشه فروش بیان کرد: امدادگران اصفهانی شب گذشته ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات شهرستان اردستان را نجات دادند که به علت بارش شدید قادر به پایین آمدن ارتفاع نبودند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر آسمان اصفهان ابری و بارانی است و پیش بینی می شود بارش‌های رگباری و سیلابی تا بعدازظهر روز یکشنبه در استان ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: اداره کل هواشناسی اصفهان پیش بینی کرد که وزش باد شدید و به نسبت شدید از فردا در بیشتر مناطق استان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های لازم برای استحکام بخشی گلخانه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی به کشاورزان شد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی و اعضای ستاد بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به حادثه دیدگان امدادرسانی خواهند کرد.

 بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر نقاط استان اصفهان گزارش شد و پس از سمیرم، آران‌وبیدگل با ۱۴ میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی بود.

وی افزود:  در این مدت در شهرهای دهق با ۱۰.۸، فریدون‌شهر ۱۰.۲،  کاشان ۹.۸، داران ۸.۸، گلپایگان ۸.۳، خوانسار ۷.۳، برزک ۷، نطنز ۵.۶، اصفهان ۵، دهاقان ۴.۸، زرین‌شهر ۳.۷، بوئین‌ و میاندشت ۳.۶، کبوترآباد ۳.۴، علویجه ۳.۳، خور و بیابانک ۲.۷، چادگان ۲.۵، مبارکه ۲.۴، شهرضا ۲.۴، نجف‌آباد ۲.۳، فرودگاه ۱.۴، میمه ۱.۱، چوپانان ۰.۸، اردستان ۰.۵، مورچه‌خورت ۰.۵ و نائین ۰.۴  میلی‌متر باران ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.