ایوب درویشی روز چهارشنبه در دیدار با شورای هیات مذهبی، سمن ها، خیریه ها و فعالان فضای مجازی، افزود: آنچه امروز همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، در خانه  ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات است‌ زیرا بهترین اقدام برای شکست زنجیره کروناست.
وی ادامه داد: هیات های مذهبی، سمن ها، خیریه ها افزون بر ظرفیت حمایتی، ظرفیت های بسیاری در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی در جامعه و کمک به مدیریت این بیماری دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود: استان اصفهان از ابتدای اسفند ماه عزم خود را برای مقابله با این بیماری جزم کرد و تمام ظرفیت ها اعم از بهداشتی، اداری، قضایی، انتظامی، نظامی و توانمندی های مردمی در کنار هم  به منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیج شد.
وی اضافه کرد: در همین راستا طرح ایجاد ایستگاههای سلامت در ورودی شهر با هدف اقناع سازی مسافران برای انصراف از سفر به اصفهان و همچنین غربالگری و هدایت افراد بیمار و مشکوک به مراکز درمانی با بهره گیری از توان بسیج، هلال احمر، میراث فرهنگی و گردشگری، راهداری،  فرمانداری ها و شهرداری ها اجرا شد.
دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: تعطیلی مراکز اسکان مسافر از قبیل مهمانپذیر ها، مسافر خانه ها، مهمانسراها، خانه های استیجاری، کمپ ها و تعطیلی تمامی مراکز گردشگری، تفریحی و رفاهی و ممنوعیت ارائه تسهیلات به مسافران از دیگر اقداماتی است که با هدف قطع زنجیره کرونا و جلوگیری از انتقال و جابجایی این ویروس در حال اجراست.
وی تاکید کرد: بخش عمده موفقیت این طرح ها به همراهی و همکاری آحاد افراد جامعه نیازمند است و رسانه ها، ظرفیت فضای مجازی و نهادهای مردمی می توانند این حساسیت زایی را در جامعه بوجود آورند.
درویشی بیان داشت: متاسفانه درصد پایینی از افراد جامعه هنوز این مساله را جدی نگرفته اند و همین افرا هم می توانند خطرپذیری جامعه را افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: البته تلاش برای گندزدایی و ضد عفونی معابر، وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات و اماکن توسط ادارات، نهادها و سازمان های مختلف به ویژه شهرداری ها و بسیج در حال پیگیری است.
همچنین در این جلسه تعدادی از روسا و مدیران خیریه ها، سمن ها، هیات های مذهبی  و فعالان مجازی به بیان اقدامات خود در این زمینه و آمادگی خود برای ادامه این مسیر تا ریشه کنی این بیماری پرداختند.
 بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۵ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.
از این تعداد، یکهزار و ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) شناسایی شده اند و این خطه رتبه سوم را در کشور پس از تهران و مازندران دارد.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان‌های مازندران و اصفهان همچنان زنگ خطر جدی در زمینه شیوع کروناست و مردم نباید به هیچ عنوان به این استان‌ها سفر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.