محمدرضا عسگریان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری، اظهار داشت:  ترددهای غیرضروری همچنان در برخی خیابان‌ها و اصناف را شاهدیم که نشان از بی توجهی شماری از شهروندان دارد.

به گفته وی، افزایش ساعت کار فروشگاه‌هایی که موادغذایی و ضروری عمومی را عرضه می‌کنند نیز باید همراه با رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی هم از طرف خریدار و هم فروشندگان باشد.

فرماندار سمیرم یا یادآوری بسته شدن مراکز غیر ضروری و پرخطر، تصریح کرد: یکی از این مراکز گیم نت‌ها و مراکز باز بودند که مورد اعتراض برخی خانواده‌ها در استفاده نوجوانان آنها بود که بسته شدند.

عسگریان با بیان اینکه شیوع کرونا از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان در دامنه زاگرس و دنا تا شمالی‌ترین نقطه یعنی روستاهای بخش وردشت مشاهده شده است، از سمیرمی‌های ساکن دیگر شهرها و نقاط استان و کشور هم خواست در این مدت به زادگاه خود سفر نکنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه این جلسه تاکید کرد: مردم به شایعه‌ها توجه نکنند و به بهترین روش پیگیری از بیماری کووید ۱۹ یعنی ماندن در خانه ادامه دهند.

دکتر علی اصغر صبوحی افزود: با توجه به بیشتر شدن تعداد افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ که در بیمارستان سیدالشهدا(ع) مستقر بودند مقرر شده از امروز درمانگاه سرپایی آن بیمارستان به درمانگاه امام خمینی(ره) منتقل شود.

وی تصریح کرد: درمانگاه سرپایی برای این منظور تجهیز شده و جای نگرانی در این رابطه برای مراجعه سایر شهروندان و ساکنان وجود ندارد.

دکتر صبوحی یادآور شد: هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سمیرم تا صبح امروز ثبت شده و ۱۸ نفر نیز مشکوک به ابتلا در بیمارستان بستری و منتظر پاسخ آزمایش هستند اما کسی به خاطر ابتلا به این بیماری  در سمیرم فوت نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم همچنین با ارائه پیشنهادی در مورد تردد مردم در بازار بویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ه‌ای از مسوولان آنها خواست امکان خرید اینترنتی از طریق سایت یا شبکه‌های موبایلی و اجتماعی را فراهم کنند.

چندین فروشگاه بزرگ همچون کوثر، افق کورش، رفاه شهروند، فرهنگیان و هایپرهای بزرگ و  متوسط خرید در سمیرم در سه سال اخیر راه اندازی و فعال شده‌اند.

همچنین مقرر شد برخی گزارش‌ها مبنی بر تردد خودروهایی با پلاک‌های سایر شهرها در سمیرم یا اسکان غیرسمیرمی‌ها در این شهرستان با نرخ های غیرمتعارف بررسی و با خاطیان قاطعانه برخورد شود.

مجموعه بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.