حیدر قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال مردم شب چهارشنبه پایان سال مراقبت ویژه ای نسبت به فرزندان خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه مرجع رسمی ارائه آمار در خصوص کرونا دانشگاه علوم پزشکی است، ادامه داد:  به اذعان این آمار شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: این مساله از یک سو و همچنین ضرورت قطع زنجیره کرونا هشداری برای تک تک آحاد جامعه است که نسبت به این مساله جدیت ویژه داشته باشند.
وی افزود: مردم باید باور داشته باشند که تک تک آحاد جامعه در این خصوص وظیفه دارند زیرا این بیماری سرعت سرایت بسیار بالایی دارد و هر گونه اجتماعی سرعت انتقال را بیشتر می‌کند.
قاسمی با بیان اینکه به اذعان سازمان بهداشت جهانی امروز بیماری کرونا به یک اپیدمی فراگیر در جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: در کنار این ویروس، همه کشورهای جهان کم و بیش با ویروس شایعه نیز درگیر هستند.
وی به نقش جمهوری‌اسلامی در به خطر انداختن منافع کشورهای استکباری در منطقه اشاره کرد و افزود: تفاوت چشمگیر سرعت سرایت ویروس شایعه در کشور ما به واسطه حمایت‌ها و بودجه‌هایی است که کشورهای عربی، عبری و غربی به این مساله اختصاص داده‌اند.
قاسمی اضافه کرد: در کشور ما اخبار کذب و تشویش کننده اذهان عمومی با حمایت رسانه‌های غربی تولید و منتشر می‌شود ولی در کشورهای دیگر شاهد چنین هجمه رسانه‌ای نیستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: امروز برخی رسانه‌های معاند به صراحت مردم را به حضور در مراسمی چون چهارشنبه سوری دعوت می‌کنند در حالی که جدای از نگاه ما به مساله چهارشنبه سوری، امسال هرگونه اجتماعی به دلیل افزایش ضریب ابتلا به کرونا ممنوع شده است.
وی ادامه داد: امسال حتی همه برنامه‌های مذهبی و اجتماعی از جمله مراسم معنوی اعتکاف، نمازهای جمعه، نمازهای جماعت، حضور در بقاع متبرکه، حضور در آرامستان‌ها و امثال آن با پیشگامی متولیان این عرصه‌ها تعطیل شده است.
قاسمی افزود: به اذعان کارشناسان جهانی حوزه بهداشت ودرمان هرگونه تجمعی زمینه بروز بیماری را افزایش می‌دهد و اگر می‌خواهیم حافظ خود،خانواده و اجتماع باشیم، بهترین راه ماندن در خانه و گوش ندادن به شایعات و رسانه‌های ضد ایرانی است.
وی با بیان اینکه دشمن نگران سلامتی ما نیست، خاطر نشان کرد: مراقب باشیم ویروس شایعه زمینه ساز استحکام زنجیره ویروس کرونا و تسریع سرایت آن نشود.
معاون استاندار اصفهان بابیان اینکه سلامت شهروندان خط قرمز ماست، تاکید کرد: البته با هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی تمهیدات ویژه ای برای برخورد با افرادی که با تشکیل اجتماعات به دنبال به خطر انداختن جامعه هستند، اندیشیده شده و با منتشر کنندگان شایعات و دایر کنندگان تجمعات برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: توقیف خودروهای که در محدوده شهر اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت کنند و همچنین بازداشت ۱۵ روزه افراد خاطی از جمله تصمیمات استان است . 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.