محمد حسین مقامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور ما و حدود ۱۰۵ کشور در دنیا اظهار داشت: ویروس کرونا با قطرات تنفسی و اشیا آلوده به این قطرات به دیگر انسان‌ها منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: چون این ویروس با چشم قابل مشاهده نیست ما به هنگام تماس با اشیا، در صورت امکان باید از دستکش استفاده نماییم و بعد از استفاده باید حتماً دست‌هایمان را با آب و صابون و مواد ضد عفونی کننده بشوییم.

رئیس بیمارستان شهدای دهاقان افزود: لازم است قبل از غذا خوردن، بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی و هنگام حضور در اماکن عمومی حتماً دست‌هایمان را با ژل و الکل ضد عفونی کنیم.

مقامی اظهار داشت: حد الامکان از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری نماییم و در مواقع ضروری هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی ،دسنگاه خودپرداز،POS و غیره نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

روبوسی، دست دادن وحضور در مهمانی‌ها ممنوع!

وی ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز مردم باید از روبوسی، دست دادن، حضور در مهمانی‌ها و محافل عمومی پرهیز کنند و عید را به زمانی موکول کنیم که این ویروس منحوس ریشه کن شود و بیمار مبتلا نداشته باشیم.

رئیس بیمارستان شهدای دهاقان بیان داشت: با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم این بیماری در ۸۰ درصد از موارد بدون علائم می‌باشد و ممکن است فردی ناقل این بیماری باشد ولی علامتی نداشته باشد و هنگام تماس با اشیا آنها را نیز آلوده کند.

مقامی افزود: بیماران کم خون و مبتلایان به دیابت و بیماری‌های پیشرفته بیشتر در معرض این ویروس هستند و باید بیش از سایر افراد موارد بهداشتی را رعایت نمایند و از منزل خارج نشوند.

اعزام بیماران به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا

وی اضافه کرد: افرادی که علائمی چون بدن درد، سرفه خشک، تب زیاد و تنگی نفس دارند باید به نزدیک ترین مرکز بهداشتی مراجعه نمایند واگر نیاز به درمان و آموزش باشد انجام می‌شود و اگر مشکوک به کرونا باشد به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا اعزام می‌شود.

رئیس بیمارستان شهدای دهاقان ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری برای خود فرد، اطرافیان و کادر درمانی بسیار خطرناک است و کوچک و بزرگ ندارد؛ مردم عزیز ایران اسلامی لازم است توصیه هارا جدی بگیرند و از انجام آزمایشات جلوگیری به عمل نیاورند تا درصورت مبتلا شدن به این ویروس به مراکز درمانی پیشرفته اعزام شوند.

بهترین راه پیشگیری از کرونا ماندن در خانه است

مقامی تاکید کرد: قطعاً بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس ماندن در خانه است و ما با ماندن در منزل و رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم زنجیره انتقال این ویروس را قطع نماییم.

وی اضافه کرد: تاکنون چرخه انتقال این ویروس در شهرستان دهاقان کنترل شده است امیدواریم از این به بعد هم به همین صورت باقی بماند تا این ویروس به طور کلی از کشورمان ریشه کن شود و آمار شیوه به و بروز آن به صفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.