طاهره افتخار در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه هنوز مطالعات وسیع و دقیقی بر روی تاثیرات بیماری کورنا کووید ۱۹ بر زنان باردار انجام نشده است، اظهار داشت: اخیراً مطالعه‌ای در چین بر روی ۷ زن باردار انجام شده است که خوشبختانه جنین مادران مبتلا به کرونا کووید ۱۹ سالم به دنیا آمدند و این بیماری بر روی جنین تاثیری نداشته است.

وی افزود: زنان باردار به علت فشار رحم برروی ریه‌ها، فضای تنفسی کمتری خواهند داشت که همین موضوع می‌تواند این بیماری را در زنان باردار تشدید کند.

سنجش تاثیر بیماری کرونا کووید ۱۹ بر زنان باردار نیاز به گذشت زمان دارد

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با رد اینکه سیستم ایمنی زنان باردار ضعیف است، گفت: سنجش تاثیر بیماری کرونا کووید ۱۹ بر زنان باردار نیاز به گذشت زمان دارد؛ هیچ مطالعه‌ای سقط یا تولد با نقص را در پی ابتلا به این بیماری گزارش داده نشده است.

افتخار بیان داشت: شواهد کافی مبنی بر اینکه ویروس بتواند در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود یا تاثیری بر روی جنین ندارد؛ البته این موضوع در حال بررسی است و خانم‌های باردار باید دقت کافی در محافظت از خود را انجام دهند و در صورت مشاهده علایم حتماً با پزشک خود تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: با اقدام‌های پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت می‌توان احتمال ابتلا به بیماری کورنا کووید ۱۹ را کاهش داد؛ زنان باردار به علت کمتر شدن فضای ریه ممکن است درگیر نوع شدید کووید ۱۹ شوند بنابراین باید نکات پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.