پیکر پاک سردار شهید حاج حسن عمویی معروف به حاج حسین عمویی صبح امروز از مسجد فاطمیه خیابان زینبیه بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و در قطعه وداع ۲ گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده ‌شد.

این جانباز شهید پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد. جانباز حسین عمویی اهل اصفهان بود و فعالیت‌های انقلابی‌ خود را از همین شهر و از دوران نوجوانی‌اش آغاز کرد و از شانزده سالگی و همزمان با پیروزی انقلاب، در بسیج مسجد محله‌ مشغول به فعالیت‌ و در راس همه برنامه‌ها، به تقویت نیروهای سپاه پرداخت.

وی از نخستین روزهای آغاز جنگ به عنوان نیروی بسیجی راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و اولین بار در عملیات فرماندهی کل قوا به عنوان آر پی چی‌زن حضور یافت و در سال ۶۰ در این عملیات که در جاده اهواز - آبادان و در منطقه‌ای معروف به محمدیه - سلمانیه انجام شد، شرکت کرد و از ناحیه شکم دچار جراحت شد، مدتی را در بیمارستان بستری شد.

شهید عمویی دومین‌ بار با عنوان نیروی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) راهی جنوب شد و در عملیات رمضان به عنوان معاون گروهان حضور داشت و در این عملیات در سال ۶۱ ترکش خمپاره ۶۰ به چشمانش اصابت کرد و به طور کامل نابینا شد.

استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.