منصور شیشه‌ فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش بینی خطر و برای برخی مناطق و خانه‌های فرسوده روستایی در پشت کوه فریدونشهر شده و هشدار و اطلاع رسانی به افراد محلی در مورد تجمع نکردن در اطراف رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیل داده شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران و صدور اخطاریه‌ و ابلاغ آن به مناطق مختلف استان بیان کرد: اکنون بارش‌های محدودی از بیشتر مناطق استان گزارش شده و اکیپ‌های امدادی در مناطق فریدونشهر و بویین و میاندشت مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که اکنون مشکل خاصی در هیچکدام از شهرهای این منطقه وجود ندارد، ادامه داد: امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در این استان مهیا شده و آمادگی لازم در این مناطق وجود دارد.

وی تصریح کرد: شب گذشته و صبح امروز بارش های محدودی در بیشتر مناطق استان گزارش شد اما اوج بارندگی‌ها از بعدازظهر امروز در استان شروع خواهد شد.

شیشه فروش اضافه کرد: بارش‌های سیلابی هنوز در مناطق غربی استان اصفهان شروع نشد و در صورت وقوع، اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های رسمی انجام خواهد شد.

 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : شهر فریدونشهر با ۴۶.۸ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص داد.  

رحیم هنرمند افزود: پس از فریدونشهر بیشترین میزان بارش‌های استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۰ صبح امروز در چادگان با ۳۴.۴ میلی‌متر، بویین و میاندشت با ۲۱.۶ میلی‌متر، خوانسار با ۲۰ میلیمتر، کاشان با ۱۶.۲ میلی‌متر و داران با ۱۳.۲ میلیمتر ثبت شده است.  

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای گلپایگان ۶.۳ میلی متر؛ سمیرم ۲.۷ میلی متر، میمه ۲ میلی متر، نطنز ۱.۴ میلی متر، ورزنه ۱.۳ میلی متر، چوپانان ۱.۳ میلی متر، اردستان ۰.۹ میلی متر، مورچه خورت ۰.۹ میلی متر، زرین شهر ۰.۷ میلی متر، خور و بیابانک ۰.۶ و  مبارکه ۰.۴ میلی متر گزارش شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: بارش‌های خوبی برای عصر و شب امروز و فردا (چهارشنبه) در مناطق غربی این استان پیش بینی شده است و دیگر مناطق استان هم از این بارش ها با شدت کمتری برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید و احتمال رعد و برق و تگرگ هم در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اخطاریه‌ای در باره وقوع سیلاب‌های محلی در مناطق غربی استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته هشدار داده است.

بر اساس این اخطاریه که روز دوشنبه منتشر شد، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه ششم اسفند جاری، رگبار شدید باران و برف مناطق مختلف استان به‌ویژه غربی را دربرمی‌گیرد که تا چهارشنبه هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

اثر این مخاطره،  وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در محورهای مواصلاتی، کاهش دید، ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در غرب استان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
بر این اساس، روز سه‌شنبه رگبار شدید باران و برف گاهی با رعد و برق (۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر) و چهارشنبه، رگبار شدید برف و باران گاهی با رعد و برق(۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) در مناطق غربی اصفهان پیش بینی شده است.
هواشناسی اصفهان با صدور این اخطاریه،  توصیه‌هایی مانند مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ا و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیرضروری را به مردم گوشزد کرد.

شهرستان سرد سیر فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان ۱۱۵ روستا دارد که ۸۵ روستای آن دارای سکنه دائمی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.