در این نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی، کتاب، خیاطی و پوشاک، کرباس‌بافی، میناکاری، بافتنی، نقاشی بر روی ظروف سفالی، عروسک‌سازی،‌ کیف‌دوزی، ترشی و شیرینی‌های سنتی و گیاهان دارویی عرضه شده است.

فرماندار خور و بیابانک در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های مشاغل خانگی نقش مهمی در معرفی توانمندی بانوان و تقویت این ظرفیت‌ها در جامعه دارد.
عباس بلانیان افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها با کمترین امکانات باعث می‌شود بانوان توانمندی که خلاقیتی دارند گردهم جمع شده و این توانمندی را عرضه کنند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه توانمندی‌ بانوان شهرستان و تشویق آنان برای فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: استقبال مردم و بانوان از این فعالیت‌ها می‌تواند باعث تداوم این گونه نمایشگاه‌ها شود.

بلانیان خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به‌عنوان کمک‌یار خانواده‌ها بوده و علاوه بر رونق تولید خانگی باعث نشاط و امید در خانواده‌ها می‌شود.
فرماندار خور و بیابانک ادامه داد: معرفی زنان کارآفرین و ترغیب زنان خانه‌دار به یادگیری این هنرها را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
بلانیان افزود: فراهم‌کردن زمینه اشتغال،جذب گردشگر و برندسازی باید جزو اولویت‌های این نمایشگاه باشد و مسوولان نیز برای برگزاری آن باید با دست‌اندکاران نمایشگاه همکاری کنند.

این نمایشگاه در۲۰ غرفه و با بیش از ۵۰۰ اثر هنری،  امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان افتتاح شد.

 نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان شهرستان خور و بیابانک به مدت سه روز در حسینیه اعظم شهر خور برای بازدید علاقه مندان دایر است.

شهرستان خور و بیابانک  در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.