حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه این شهر افزود: همه توطئه‌های دشمن با هدایت‌های امام راحل، رهبری معظم انقلاب و بصیرت مردم یکی از پس از دیگری نقش بر آب شد تا اینکه دشمن طرح انفجار از درون را برای براندازی نظام در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: دشمن تلاش داشت با شایعه‌، نفوذ، تحریم و فشارگرانی‌ها کاری انجام دهد که مردم در برابر انقلاب، دولت و رهبری بایستند که با الطاف خاندان اهل بیت عصمت و طهارت، آگاهی و درایت بالای رهبری معظم انقلاب و حضور به هنگام در صحنه، این توطئه با شکست روبه‌رو شد اما دشمن به توطئه خود ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه موقت کاشان اضافه کرد: نتیجه این توطئه از یک سو مایه خوشحالی است زیرا بیانگر آن است که انقلاب در مسیر خودش قرار دارد و منحرف نشده است زیرا اگر مسیر انقلاب، رهبری و ملت در راه مورد متمایل دشمن بود، به این اندازه مقابله نمی‌کردند.

وی تاکید کرد: با این اقدام‌ها نه تنها آمریکا در داخل کشورش در حال افول است، بلکه اعتبار جهانی او نیز به علت شکست‌های پی‌درپی در حال از بین رفتن است.

اسلامی‌تبار در ادامه نیز به سالروز میلاد مسیح اشاره کرد و گفت: مسیحیان در سرتاسر جهان بدانند که سرلوحه برنامه همه پیامبران الهی از جمله حضرت عیسی (ع) مبارزه با ظلم و ظالم بود و نه تنها هیچ‌گاه با ظالم کنار نیامدند بلکه همواره از مظلوم دفاع کردند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم (ع) یادآور شد: مسیحیان بدانندکه اسلام و قرآن کریم برای آن ایشان و مادر مکرم ایشان احترام و جایگاه بسیار والایی قایل است.

امام‌جمعه موقت کاشان بیان کرد: مسلمانان باور دارند که حضرت مریم (س)، معصومه به معنای برخوردار از مقام عصمت و یکی از بانوان برگزیده عالم هستند که فرشتگان با او سخن می‌گفتند.

وی افزود: حضرت مریم (س) به فرموده قرآن کریم، پاکدامن بوده و برای همه زنان و مردان الگو به شمار می‌رود و هر کس عصمت آن حضرت را انکار کند، از اسلام خارج است.

اسلامی‌تبار تاکید کرد: هر کس رسالت و کتاب حضرت عیسی (ع) را انکار کند هم از اسلام خارج است؛ شیعیان باور دارند در زمان ظهور حضرت مهدی (عج)، حضرت مسیح (ع) هم خواهد آمد و به حضرت صاحب‌ الزمان (عج) اقتدا کرده و از یاران ایشان خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه پیامبران الهی مردم را به سوی عبودیت خداوند که بالاترین ارزش‌هاست، هدایت می‌کردند و آنها را از بندگی غیرخدا، خرافه‌ها، ظلم‌ها و جهالت‌ها رهایی می‌دادند و به سوی روشنایی رهنمون می‌شدند.

امام‌جمعه موقت کاشان در ادامه با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور اظهار کرد: حجاب از واجبات اسلام است که اگر در جامعه محقق شود، بسیاری از فسادها و ظلم‌ها برچیده می‌شود.

وی تصریح کرد: حجاب پیش از آنکه یک حکم شرعی باشد، حکم عقلی است و بانوان در جهان غرب و آمریکا به علت رعایت نکردن مساله حجاب، زیر ستم هستند.

اسلامی‌تبار افزود: چادر به عنوان پوشش برتر و ملی در جمهوری اسلامی ایران، مظهر حجاب و نماد مبارزه با دشمن است و اگر بانوان بخواهند راه شهیدان را ادامه دهند، باید حجاب خود را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌کوشد تا چادر از سر بانوان بردارد، گفت: خیران برای انجام کار خیر اولویت‌ها را در نظر بگیرند که یکی از مهم‌ترین آنها دفاع از دین اسلام و ارزش‌های دینی است که در پیشگاه خداوند بزرگ بسیار ارزش دارد.

امام‌جمعه موقتت کاشان اضافه کرد: امروزه در کشور با تاسف به چادر کم‌لطفی می‌شود و با قیمت‌های چند صد هزار تومانی به فروش می‌رسد؛ در شرایطی قدرت خرید مردم پایین است، این مشکل موجب می‌شود که بانوان کم‌کم به سوی کنار گذاشتن چادر بروند.

وی با گلایه از فروش مانتوهای نامناسب در بازار تصریح کرد: بانوان می‌گویند مانتوهای مناسب در بازار وجود ندارد که این مهم برای جامعه اسلامی زیبنده نیست و مسوولان امر باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

اسلامی‌تبار تاکید کرد: خیران باید زمینه تولید چادر مشکی در کشور را فراهم کنند تا هم کسب و کار ایجاد شود و هم بانوان پوشش مناسبی داشته باشند.

وی از خیران خواست نسبت به تهیه و توزیع چادر مشکی با قیمت مناسب و ارزان برای بانوان اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.