محمدجواد بگی روز چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی و هیات مدیره‌های شهرک صنعتی مورچه خورت افزود: از آنجا که حدود ۱۲ کیلومتر از خط انتقال آب به شهرک‌های بزرگ مورچه خورت باقی مانده و پروژه هنوز به اتمام نهایی نرسید امیدواریم تا دهه فجر عملیاتی شود و آب شرب بعد از حدود ۴۰ سال با توجه به حجم اشتغال ۲۰ هزار نفری به این شهرک برسد.

وی ادامه داد: پروژه پل زیرگذر در گذشته هم توافق شده و نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس جلسه‌ای با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشتند که قرار شد ۵۰ درصد راهداری و ۵۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی با شرکت‌های خدماتی به صورت مشارکت محقق کنند تا این پل عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اضافه کرد: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پیش‌تر اعلام کرد که منابع مالی وزارتخانه محدود است و اعتبارات عمرانی هم برای آن‌ها در نظر نگرفتند اما اخیرا در استان اصفهان حدود ۱۱ شهرک را با راهداری تفاهم نامه بستیم که ۳۰ درصد شرکت خدماتی، ۳۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی و ۴۰ درصد راهداری پروژه پل زیرگذرعملیاتی شود.

به گفته بگی، به دلیل کاهش هزینه‌ها و سرعت اجرا، طرح‌ها را به سمت اجرای باکسی سوق خواهیم داد.

وی اظهار داشت: از ضرورت ایمن سازی شهرک‌های صنعتی این است که ورودی و خروجی کالا و گارگران ایمن باشد، به این دلیل که ۷۰ هکتار فاز توسعه داریم و منابع درآمدی خوبی حاصل خواهد شد در این راستا ضرورت ایمن سازی شهرک‎ها احساس می‌شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

مورچه خورت از توابع بخش مرکزی شهرستان برخوار و میمه در استان اصفهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.