خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که روزانه حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، گزارش تصویری و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهمترین آنها هر روز در قالب «بسته خبری ۲۴» برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود:


* صدور حبس ابد برای متهم اصلی پدیده شاندیز
قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده «پدیده شاندیز» که به واسطه داشتن افزون بر ۱۳۶ هزار شاکی امروز رای قطعی ۵۰۹ صفحه ای ۲۲ متهم این پرونده را رسانه ای کرد که بر اساس آن «محسن پهلوان مقدم» متهم ردیف نخست پرونده به لحاظ نقش برجسته در شرکت پدیده به عنوان مدیرعامل، هدایت و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلغیات عامه،  فروش سهام به قیمت کاذب و خودداری از اقدام برای استرداد اموال به حبس ابد از نوع مجازات تعزیری درجه یک، استرداد اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده به اشخاص و ذینفعان و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
همچنین حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی امروز اعلام کرد: ۸۰ درصد سهام در اختیار «محسن پهلوان» مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز و متهم ردیف اول این پرونده به این شرکت برگردانده می شود.

*تیراندازی به اتوبوس در جاده ایرانشهر ۲ مصدوم داشت
صبح امروز خبر رسید تیراندازی افرادی ناشناس به یک دستگاه اتوبوس در مسیر ایرانشهر - خاش که شب گذشته روی داد، ۲ مجروح برجا گذاشت؛ مجروحان این حادثه که هر دو مرد بودند به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شدند و هم اینک در سلامت کامل بسر می برند.
ساعتی بعد مشخص شد که اختلافات فردی علت این حادثه بوده است.
 

*باز هم مرگ در جاده

تصادف خودرو پژو ۴٠۵ با تریلر در شهرستان آباده در شمال استان فارس پنج کشته و سه مصدوم داشت؛ این حادثه ساعت سه و ٣٧ دقیقه بامداد شنبه پنجم مرداد و در مسیر ایزدخواست به اصفهان (منطقه گودگیر) روی داد.


* شهادت یک پاسدار در درگیری با ضدانقلاب
قرارگاه حمزه سیدالشهداء اعلام کرد: در درگیری روز جمعه میان نیروهای سپاه با یک تیم تروریستی متشکل از اعضای گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه هوار ژونین دله مرز شهرستان سروآباد، چند نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیدند.

همچنین در این درگیری، سیدهادی اجاق از نیروهای سپاه کردستان زخمی شد که هنگام انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک شهید مدافع میهن سید هادی اجاق امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان قروه تشییع شد.


* آغاز اجرای سند مهندسی فرهنگی کشور
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به هرمزگان سفر کرده است، از آغاز اجرای سند مهندسی فرهنگی کشور خبر داد که در سال ۹۳ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده بود.
به گفته وزیر ارشاد، اجرای این سند در گستره استانی بر عهده شورای فرهنگ عمومی استان ها گذاشته شده که درون آن وظایف و مسوولیت هایی تعیین شده و از پیوست های فرهنگی اجتماعی طرح‌های کلان تا مسایل های دیگر را لحاظ کرده است.


* مخالفت محیط زیست مازندران با کشت دوم برنج
محیط زیست مازندران به دلیل آنچه که معضل دود ناشی از آتش زدن کاه و کلش شالیزارها و اثرات نامطلوب آن بر فضای زیست محیطی نامید، با کشت دوم برنج تا تصمیم نهایی بر رفع این مشکل مخالفت کرد.
به اعتقاد مسئولان محیط زیست استان، با وجود اینکه آتش زدن کاه و کلش در مزارع از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود و بارها نیز تذکرات لازم به کشاورزان در این مورد داده شد، ولی همچنان به دلیل شتاب برای کشت دوم این مشکل رفع نشده است.

* انتخابات شورایاری ها منتخبان خود را شناخت

انتخابات پنجمین دوره شورایاری های پایتخت که چهارم مرداد برگزار شد، مشارکت بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان را به دنبال داشت و صبح امروز نتایج اولیه آن منتشر شد.
در این انتخابات محلی ۱۲ هزار نفر خود را در معرض رای مردم قرار دادند تا در نهایت در ۳۵۰ محله شهر تهران ۳۵۰۰ نفر به عنوان شورایار برگزیده شوند.
شورایاران بازوان مشورتی مدیران شهری به ویژه اعضای شورای شهر محسوب می‌شوند که در تصمیم‌سازی‌های شهری از جمله اجرای پروژه ها و نحوه توزیع اعتبارات در محلات نقش تعیین کننده ای دارند.

* تجلیل از نیم قرن مجاهدت امام جمعه پیشین کرمان

در کرمان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و فرمانده نیروهای قدس سپاه از نیم قرن مجاهدت آیت الله جعفری امام جمعه پیشین کرمان قدردانی و از کتاب زندگی نامه وی با عنوان «سید صدق و صفا» رونمایی شد.
آیت الله جعفری از سال ۱۳۵۹، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به این سمت منصوب شده‌ بود و در تیرماه ۹۶ به دلیل کهولت سن از این مسئولیت کناره گیری کرد.
 

*سرانه فضای ورزشی بانوان خراسان شمالی صفر است

از خراسان شمالی خبر رسید با اینکه این استان افزون بر ۱۱ هزار ورزشکار زن بیمه شده دارد، اما سرانه فضای ورزشی ویژه بانوان در این استان صفر است.

هم اکنون زنان ورزشکار این استان به صورت مشترک از مجموعه های ورزشی آقایان استفاده می کنند که محدودیت زمانی نیز یکی از مشکلات این قشر است.

* آتش سوزی این بار در مسجدسلیمان
آتش سوزی در مراتع شهرستان مسجدسلیمان که از پنجشنبه گذشته (سوم مرداد) آغاز شده بود، بامداد امروز مهار شد؛ در این آتش سوزی بیش از ۶۰ هکتار از مراتع منطقه لادرازی و چشمه علی کایدان طعمه حریق شد.

** منتخب گزارش استان‌ها

مرکز بندرعباس در گزارش «ظرفیت‌های خالی مانده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس» به تحلیل ظرفیت ها و داشته های این منطقه در توسعه صادرات غیرنفتی کشور پرداخته است.

مرکز همدان نیز در گزارش «تنباکو با طعم کود حیوانی» به استعمال تنباکوهای تقلبی که با عنوان اسانس دار عرضه می شود ورود کرده و عوارض استفاده از آنها را دست مایه قرار داده است.

«غفلت از صادرات محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد» عنوان گزارشی از مرکز یاسوج است که بایسته های تکمیل چرخه تولید و فرآوری محصولات کشاوری را واکاوی کرده  است

«تفکیک از مبدا،پایانی بر زباله گردی»، «اعتیاد عامل طلاق قاتل ازدواج» و «دریاچه بختگان فارس و حقابه ای که آب می رود» در زمره گزارش‌های خبری مهم ۲۴ ساعت گذشته مراکز استانی به شمار می رود که در سایت سراسری استان ها بازنشر شده است.

دفتر بروجرد نیز روز شنبه در میزگرد خبری با عنوان «جریان سازی آغازی برای محبوبیت رسانه های معتبر در فضای مجازی» به مقوله ورود فضای مجازی به بازنشر مطالب رسانه ها و خبرگزاری های رسمی پرداخته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.