در این مطلب آمده است: این آرامش قبل از طوفان برای دو کشور هند و پاکستان است که صهیونیست مهیای تدارکات سیاسی و نظامی آن با چاشنی تفرقه افکنی میان دو همسایه دیرینه می شود. مناقشه کشمیر یک دعوای درون اقلیمی مابین آنهاست که از سال 1947 بعد از چند پارگی هند و پاکستان اتفاق افتاد و البته چین هم دراین میان درگیری کوچکی را داشت. در طول این سال ها بین هند و پاکستان سه جدال عمده پیش آمد که شامل جنگهای 1947 ،نبرد کارگیل و ستیز سیاچن بوده است.
در این میان هند همچنان ادعای مالکیت کل ایالت جاموو کشمیر را دارد که تا سال 2010 مقدار 43 درصد از این منطقه را اداره می کرده و همچنان مناطقی از جامو، لداخ،دره کشمیر و یخچال سیاچن را در کنترل خود گرفته است. پاکستان با این ادعای هند همیشه مخالف بوده و 37 درصد کشمیر شامل بلتستان و کشمیر آزاد را در سیطره خود قرار داده حال آنکه چین نیز مناطق دمچک، دره شاکسگام و اقصای چین را به اشغال خود درآورده است. از زمانی که چین این مناطق را از چنگ هندوستان خارج نمود این کشور بر سر ادعای خود نسبت به همه محدوده کشمیر پافشاری می کند.
امروز آتش زیر خاکستر مابین هند و چین و پاکستان مشام آلوده صهیونیست جهانی را تحریک نموده تا به کمک ایادی خود در غرب بخصوص انگلیس تئوری قدیمی و کارسازی را که »تفرقه بینداز و حکومت کن« است به کارانداخته و بر این آتش خاموش بدمد تا گداخته شود. نشریه انگلیسی Independent طی یادداشتی به قلم »رابرت فیسک« با اشاره به مراودات نظامی گسترده هند با رژیم صهیونیستی تأکید می کند که باید از نقش اساسی این حکومت در درگیری نظامی اخیر هند و پاکستان غافل نشد! بر اساس آماری که این نویسنده در Independent ارائه داده، هند در سال 2017 با خرید رقمی معادل 530 میلیون پوند انواع تجهیزات دفاع هوایی، سامانه های راداری و مهماتی از قبیل موشک های هوا به زمین از اسرائیل، بزرگترین مشتری سلاح های ساخت این رژیم در جهان بوده است.
جالب اینکه موشک های هوا به زمین که هند طی این سالها از صهیونیست خریداری و ظاهرًا در حملات اخیر به پاکستان از آنها استفاده نموده از انواع مورد بهره برداری اسرائیل در حملات به غزه و سوریه بوده است! اسرائیلی ها چندی پیش ویدیویی را منتشر کردند که تعدادی از تکاوران هندی را در حال انجام تمرینات مهارت هایی که تکاوران اسرائیلی از نبردهای خود در غزه و سایر مناطق شهری فرا گرفته بودند، می آموخت. این نویسنده انگلیسی در Independent ادامه می دهد که رژیم صهیونیستی ماهها ست سخت تلاش می کند تا به حزب مردم هند که قدرت را در دست دارد نزدیک شود و با جلب نظر مقامات این گروه یک ائتلاف ضد اسلامی خطرناک را در هند تشکیل دهد، در این میان کارشناسان و رسانه های هندی هشدار داده اند که ملی گرایی افراطی حزب مردم هند که هدایت آن را « نارندرا مودی»به عهده دارد نباید باعث نزدیکی هند با صهیونیستها شود.
' رابرت فیسک' در این مقاله تأکید می کند: گروههای اسلام ستیز در هند شدت گرفتن تنش بین کشورشان با پاکستان را فرصتی مناسب برای تقویت و ترویج ایده های افراطی علیه مسلمانان یافته اند و سعی دارند روایت خود از تاریخ که هندوها را قربانی همیشگی مسلمانان می دانند با قدرت بیشتری فریاد بزنند. با تفسیر این گزارش و حواشی موجود معاملات تسلیحاتی توسط هند با اسرائیل محرز می گردد که رژیم صهیونیستی میخواهد از این آب گل آلود ماهی های درشت صید کند و از درگیری بین هند و پاکستان بر سر مسئله کشمیر که مجموعًا 400 میلیون مسلمان دارند به بهترین نحو در راستای منافع درازمدت خود بهره جوید تا آتش خاورمیانه همچنان برپا باشد.
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.