مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانستن مطالب ابتدایی پزشکی، کمک های اولیه، امداد، احیا و مراقبت می تواند میزان آسیب دیدگی ها و حتی فوت در بین ورزشکاران را کاهش دهد، اما متاسفانه در کشورمان کمتر به این مقوله اهمیت می دهند.
وی ادامه داد: افزایش آسیب دیدگی های ورزشکاران به دلیل توجه ناکافی به علوم ورزشی و نبود دیدگاه علمی و بها ندادن به موضوع مراقبت های و درمان های ساده پزشکی رخ می دهد.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان به ضرورت آموزش مربیان و ورزشکاران اشاره کرد و اظهارداشت: بر همین اساس امسال برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و نجات آسیب دیدگان را آغاز کردیم و این طرح در سال های آینده تداوم خواهد یافت.
محمدی افزود: در دوره های امسال پنج هیات آموزش های یاد شده را فرا گرفتند و امیدواریم در سال آینده هیات های ورزشی بیشتری با معرفی ورزشکاران و مربیان خود این دانسته های لازم و مورد نیاز را فرا گیرند.
به گفته دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان مقوله های دیگر مانند آب درمانی و ماساژ نیز باید بیش از گذشته از سوی ورزشکاران و مربیان جدی گرفته شود، زیرا چنین موضوعاتی در دنیای ورزش و در دیگر کشورها جدی گرفته می شود و نتیجه آن موفقیت های رقیبان خارجی در میادین متعدد است.
وی تاکید کرد: در ایران بیش از آن که به علوم ورزشی و دانش های مرتبط به آن بها دهند برای تجربه ورزشی ارزش قائلند، اگر تجربه جزو ملزومات به شمار می رود، اما رویکرد علمی را نمی توان با هیچ چیزی جایگزین کرد، بویژه در موضوع پزشکی ورزشی که ارتباط مستقیم با سلامت ورزشکاران دارد.
وی آکادمی علوم ورزشی لوافان اصفهان را که در اختیار این هیات قرار گرفته است مفید دانست و گفت: از هیات های ورزشی انتظار داریم به منظور ارتقای سطح دانش پزشکی که برای خودشان سودمند است، بیشتر با این مجموعه در ارتباط باشند.
استان اصفهان بیش از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی دارد.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.