به گزارش ایرنا، اقبال صالحی روز پنجشنبه در گردهمایی اعضای خانواده کانون فرهنگی هنری مساجد تیران افزود: خانواده ها کمترین هزینه را برای نیازهای فرهنگی و هنری فرزندان خود مثل خرید کتاب، روزنامه، فیلم، سینما و فعالیت های هنری در مقایسه با خرید خوراکی های گوناگون اختصاص می دهند.
وی بیان کرد: اگرچه بچه ها نیاز به بازی، خوراکی و پوشاک دارند اما نباید همه توجهات به این دسته از نیازها معطوف و از نیازهای فرهنگی بی بهره بماند که چنین غفلتی پیامدهای اجتماعی را به دنبال دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون کم توجهی بعضی از خانواده ها نسبت به مطالعه کتاب و نیازهای فرهنی از این قبیل را از عوامل ناتوانی نوجوانان و جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی بیان کرد و اظهارداشت: برای مقابله و پیشگیری از ناهنجاری های فرهنگی و مشکلات اجتماعی به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی نیازمند است.
وی ادامه داد: پیشرفت کودکان و نوجوانان در عرصه های مختلف و کسب موفقیت به انجام فعالیت های فرهنگی و حضور در مراکز فرهنگی و هنری از جمله کانون های مسادجد نیازمند است.
صالحی با اشاره به فعالیت بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تیران و کرون خاطرنشان کرد: کانون های مساجد این شهرستان یکی از مولفه های مهم فرهنگی به شمار می رود که نیازمند توجه مسئولان و مردم از فعالیت های آن ها است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به مهندسی فرهنگی در فعالیت ها یادآورشد: انجام فعالیت های فرهنگی باید با یک چشم انداز و برنامه ریزی کاربردی و تعریف کارویژه همراه شود و روزمرگی و بی برنامه گی آسیب مهمی در همه حوزه و از جمله در این عرصه است.
همایش خانواده های کانون فرهنگی هنری مساجد به همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت هفته تکریم مقام زن و در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران برگزار شد.
استان اصفهان دارای نزدیک به 2 هزار باب کانون فرهنگی هنری است که بیش از 50 باب آن در تیران و کرون قرار دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.