علی احمدی میاندشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین دمای هوای قم در مردادماه سال جاری 33.3 درجه سانتی گراد بالای صفر و در مردادماه سال گذشته، 31.1 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
وی افزود: در تیرماه سال جاری نیز میانگین دمای هوای قم 32.8 درجه سانتی گراد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 31.4 درجه بوده است، 1.4 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین در مردادماه سال جاری بیشترین سرعت باد از سمت غرب 17.3 کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، ضمن این که در خردادماه سال جاری به صورت میانگین سرعت باد 30 کیلومتر بر ساعت بوده است که بیشترین سرعت باد را نسبت به دوره آماری بلند مدت(10 سال) نشان می دهد.
کارشناس اداره کل هواشناسی قم با بیان این که امسال در تیر و مردادماه بارندگی نداشته ایم گفت: این در حالی است که در تیرماه سال گذشته یک میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است.

** محمد جواد ترابیان کارشناس هواشناسی قم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حداکثر و حداقل دمای امروز در قم به ترتیب 40 و 22 درجه سانتی گراد بالای صفر و طی 2 روز آینده، 38 و 23 درجه سانتی گراد می باشد.
وی اضافه کرد: وضعیت آسمان قم امروز صاف تا کمی ابری و طی 2 روز آینده آسمان صافی خواهیم داشت و سرعت باد تا 35 کیلومتر بر ساعت همراه با غبار خواهد بود.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.