حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: با وجودی که دوره امامت حضرت امام رضا (ع) یک موقعیت خاص و تعیین کننده بودند، ولی حضرت با تدبیر خاصی، امور را سامان داده و با مناظرات و بحث های علمی، به شبهات اعتقادی پاسخ می دادند.
وی اظهار داشت: تمام حرکات، رفتارها و سکنات ائمه اطهار(ع) بویژه امام رضا (ع) از روی حکمت و در راستای مصلحت دین اسلام بوده و مردم را نسبت به ظلم دستگاه حاکمه، آگاه می کردند.
عابدی با بیان اینکه امام رضا (ع) اسوه حسنه و الگوی اخلاق برای مردم بودند، اظهار داشت: حضرت روی مباحث اعتقادی و توحید و اعتقاد به روز قیامت زیاد سفارش می کردند، ایشان زمانی که وارد خراسان و یا مرو شدند، برای اینکه کیان اسلام حفظ و مردم از فرصت امامت ورهبری عادل، منتفع شوند سخنان مهمی را ایراد کردند.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) در این مکان فرمودند، اعتقاد به توحید، پایه و اساس سعادت انسان است واگر تکیه گاه انسان، خداوند متعال نباشد همه چیز او بر باد است.
عابدی اظهار داشت: اگر همه چیز انسان در توحید و خداپرستی خلاصه شود سعادت و کمال به ارمغان خواهد ولی اگر تکیه گاه مردم، افراد ظالم و انسان های فاقد صلاحیت باشد روی خوشبختی را نخواهند دید.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی جوامع اسلامی که خداوند متعال را تکیه گاه خود قرار نداده و به ظالمان تکیه کردند، به وضعیت بسیار اسفباری مبتلا شدند و تنها راه نجات آنها، حرکت در مسیر حق تعالی می باشد.
وی اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) همه نور واحد هستند، هر کدام به اقتضای زمان، وظایف و تکالیفی را برعهده پیروان خود گذاشته، که عامل سعادت و پیروزی است و ما باید کلام آن بزرگان را به خوبی درک، به آن عمل و آنها را ترویج دهیم.
وی ادامه داد: ما امروز باید مروجان خوبی احکام و اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و از فرمایشات امام معصوم (ص) تبعیت کنیم.
عابدی اظهار داشت: متاسفانه امروز مساله گذشت وایثار در جامعه ما کمرنگ شده است در حالی که اهل بیت(ع) در این زمینه، جانفشانی های فراوان کرده و بزرگترین عبادت را خدمت به خلق می دانستند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.