به گزارش ایرنا، خادمان حرم حضرت معصومه(س) روز یکشنبه با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری(ع) و با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در غم جانسوز سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع)، بر سر و سینه زنان به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند.
خادمان با در دست گرفتن پرچم های عزا اشک ماتم ریختند و دست بر روی سینه گذاشته و به ساحت مقدس حضرت معصومه(س)، سالروز شهادت برادر گرامی اش را تسلیت عرض کردند.
مردم ولایت مدار و متدین شهر مقدس قم با همراهی خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در قالب دسته های زنجیززنی و سینه زنی وارد حرم ملکوتی این بانو شدند تا اینگونه عشق و ارادت خویش را به نمایش بگذارند.
حضورعلما و فضلا و آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و همچنین زائران غیر ایرانی از دیگر جلوه های این آیین سوگواری بود.
در طول مسیر، دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان اسلام و طلاب خارجی حوزه های علمیه به عزاداری پرداختند.
در پایان این مراسم آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط خادمان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) قرائت شد.
آیین مذهبی و سنتی حرکت خادمان حرم حضرت معصومه(س) به سمت حرم، در سوگواری های مختلف از جمله سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان و شهادت امام جواد الائمه فرزند امام رضا(ع) نیز اجرا می شود.
امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذی القعده سال 148 هجری قمری در خانه امام موسی کاظم (ع) و نجمه (تکتم) در مدینه منوره متولد شد. نام ایشان «علی» و لقب مشهورش «رضا» و کنیه معروفش «ابوالحس»' است.
پیشوای هشتم (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش امام کاظم (ع) عهده دار مقام امامت شد و مدت امامت ایشان، حدود 20 سال طول کشید و سرانجام در آخر صفر 203هجری قمری با دسیسه مامون مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر مطهر آن امام همام را در شهر مقدس مشهد به خاک سپردند.
8138/1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.