به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار اعضای ستاد عالی کنگره شهدای روحانی قم با اشاره به تلاش های دشمن برای متزلزل کردن عقاید و اخلاق جوانان گفت: پیوند زدن مسائل فرهنگی و دینی با مسائل رزمی موجب وحشت رژیم صهیونیستی شده است.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی آنچه بیش از همه باعث پیروزی شد، خواندن دعای کمیل، زیارت عاشورا و توسل نمودن به حضرت فاطمه(س) و در حقیت گره زدن مسائل دینی به مسائل مربوط به جبهه و جنگ بود.
وی با اشاره به این که رمز پیروزی در همه جنگ های اسلامی همین بوده است، اضافه کرد: دشمن از همین نکته در هراس است و سعی دارد جوانان را با استفاده از فضای مجازی سرگرم کارهای دیگر کند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان گفت: برغم نابرابری سلاح و قدرت و توانایی نظامی، آنچه که موجب پیروزی حزب الله بر ارتش رژیم اشغالگر قدس شد نیز همین ایجاد رابطه میان دین و مسائل رزمی بود.
اسرائیل در 21 تیر ماه 1385 حملات همه جانبه علیه حزب الله لبنان به بهانه اسارت 2 سرباز اسرائیلی آغاز کرد اما پس از 33 روز جنگ تمام عیار ارتش رژیم صهیونیستی که از ابتدای پیدایش، در هیچ جنگی شکست نخورده بود در جنگ با رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان به زانو در آمد.
وی تصریح کرد: این که روحانیت در جبهه های جنگ حضور پر رنگ داشت بواسطه این بود که پیام اسلام که فرهنگ شهادت است را به رزمندگان برساند و وقتی این فرهنگ ترویج یاد، پیروزی قطعی است.
این مرجع تقلید با اشاره به حضور روحانیان در جبهه های هشت سال جنگ تحمیلی اذعان داشت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل و آمار شهدای این قشر جامعه، دهان بدگویان در داخل و خارج از کشور را بسته است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: این مساله را باید برجسته کرد و به جامعه فهماند روحانیت اگر در پشت جبهه در تبلیغات پیشگام بوده در جبهه ها نیز برای شهادت پیشگام بوده است.

** برگزاری کنگره شهدای روحانی قم همزمان با دهه بصیرت
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئول ستاد عالی کنگره شهدای روحانی این استان نیز در این دیدار با اشاره به ثبت شدن چهار هزار و 300 شهید روحانی در کشور افزود: روحانیت در عرصه دفاع مقدس در اشکال مختلفی حضور داشت و امروز نیز بسیاری از یادگاران آن دوران در مناصب گوناگونی مانند امام جمعه، استاد دانشگاه و یا به عنوان قاضی دادگستری مشغول به خدمت هستند.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به این که 20 امام جمعه دائم و بیش از 40 امام جمعه موقت در جریان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، بر نقش موثر طلبه های رزمی تبلیغی در مدیریت و فرماندهی جنگ تاکید کرد.
وی افزود: کنگره سراسری شهیدان روحانی در سال 1397 به صورت مشترک در قم و تهران برگزار خواهد شد.
ذالنوری با بیان این که قم مدفن 108 طلبه غیر ایرانی شهید در جبهه های مختلف جهان اسلام است، افزود: تاکنون در این استان برای شخصیت های شاخصی چون نواب صفوی، حقانی و آیت الله سعیدی یادواره هایی برگزار و حتی کتاب هایی نیز از زندگی نامه، آثار قلمی، فرهنگی و ویژگی ها و برجستگی های خاصی که داشتند، تدوین شده و علاوه بر آنها یادواره هایی نیز برای روحانیان شهید ترتیب یافته است.
وی با اشاره به شناسایی یک هزار روحانی شهید در قم افزود: کنگره شهدای روحانی قم بین روزهای 9 تا 19 دی ماه 96 همزمان با دهه بصیرت برگزار خواهد شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.