به گزارش ایرنا، آیت الله رضا استادی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان این که باید به منابع قابل اعتماد نسبت به ترجمه و تفسیر آیات مراجعه کرد افزود: در برخی مجله ها مقاله های نادرستی نسبت به اجباری نبودن حجاب به چاپ رسیده که این امر مصداق تفسیر اشتباه از قرآن است.
وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر(ص) هر چه مورد نیاز سعادت انسان ها بوده بیان کرده اند، اظهار داشت: راه سعادت، راهی است که پیامبر(ص) ترسیم کرده و آن پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است و به تحقیق هر کس از این مسیر جدا شود به گمراهی کشیده می شود.
استادی، دین را مجموعه ای از اعتقادات، اخلاق و احکام دانست و گفت: جامعه ما در اعتقادات راه اهل بیت(ع) را در پیش گرفته است ولی نیازمند الگو گیری از اخلاق اهل بیت(ع) و جدیت بیشتر نسبت به عمل به احکام الهی هستیم.
وی ادامه داد: پیامبراسلام(ص) چون خاتم انبیاء(ص) است علاوه بر بیان تذکرات لازم برای زمان خود، تذکرات و نگرانی هایی نسبت به آینده امت اسلامی نیز بیان کرده اند که باید مورد توجه قرار گیرد.
استادی، سبک شمردن دین، آرزوهای دراز و پیروی از هوی و هوس را از جمله نگرانی های پیامبر(ص) نسبت به آینده امت اسلامی دانست و اظهار داشت: باید مال را فدای جان و جان را فدای دین کرد و همیشه به یاد آخرت و به یاد خدا بود، چراکه آرزوهای دراز موجب فراموش کردن آخرت و از دست دادن فرصت ها برای عبادت خدا می شود.
وی اظهار داشت: تقابل بین حق و باطل همیشه در تاریخ وجود داشته است و شناخت حق و باطل، دفاع از حق و ایستادن در مقابل باطل سیره و روش تمام پیامبران(ص) بوده که شرایط امروز نیز بیش از همیشه نیازمند بصیرت لازم برای تشخیص حق و باطل است.
وی لغزش اهل علم را از دیگرنگرانی های پیامبر(ص) نسبت به آینده امت اسلامی دانست و اظهار داشت: لغزش عالمان موجب گمراهی مردم می شود و هر عالم و روحانی که ملبس به این لباس است باید مراقب سخنان خود باشد.
استادی با بیان این که نگرانی بسیار مهم پیامبر(ص)، جدا شدن مردم از اهل بیت(ع) بوده است گفت: تمام مشکلات اسلام پس از ارتحال پیامبر(ص) تا کنون ناشی از جدا شدن مردم از اهل بیت(ع) و عمل نکردن به سیره اهل بیت(ع) بوده است.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم نجات یافته باشیم باید به قرآن و اهل بیت(ع) متوسل باشیم، چراکه قرآن و عترت تا قیامت از هم جدا نمی شوند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث پس از ارتحال پیامبر(ص) ادامه داد: پس از ارتحال پیامبر(ص)، امت اسلامی برای جانشینی پیامبر(ص) امتحان شد و همه جز افراد اندکی با انتخاب غیر امیرالمومنین علی(ع) به عنوان جانشینی رسول خدا در این امتحان مردود شدند و از همان روز اول پس از ارتحال پیامبر(ص)، مردم را از خانه اهل بیت جدا کردند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.