حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی روز جمعه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: سیره و منش پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، عمل به قرآن کریم بود و اگر ما قرآن را در زندگی و فعالیت های اجتماعی معیار و میزان قرار داده و به آن عمل کنیم به سیره این بزرگان عمل کردیم.
وی ادامه داد: ما باید راه آن بزرگان را ادامه دهیم و مشکلات مسلمانان نیز ناشی از بی توجهی به این راه و روش سعادتمندانه است.
وی گفت: پیامبر بزرگ اسلام (ص) با مجاهدت های خود، دین اسلام را به مردم معرفی و در جامعه فراگیر کرده و امام حسن مجتبی (ع) نیز در عصر خود همان راه، روش و سیره پیامبر را ادامه دادند تا جامعه اسلامی به سمت سعادت پیش برود.
اکرمی با اشاره به ضرورت هوشیاری در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز ما با دشمنان خارجی زیادی مواجه هستیم که دنبال بهانه جویی و فتنه انگیزی هستند، و روزی جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل و زمانی نیز با تحریم و جنگ های نیابتی علیه ما توطئه می کنند، باید هوشیار و بیدار باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم.
استاد حوزه های علمیه یادآورشد: نقطه برجسته در زندگی حضرت امام حسن مجتبی (ع) ماجرای صلح ایشان است، کار انسان عاقل تنها تشخیص خوب و بد نیست، بلکه عاقل کسی است که اگر دو شر، دو فساد و فتنه در جامعه ایجاد شده، از بین آنها آنچه فساد و فتنه او کمتر است را انتخاب کند و با تدبیر با آنها برخورد نماید.
اکرمی بیان داشت: ما امروز روش آمریکا و اروپایی ها را می دانیم و ارتجاع منطقه نیز دنبال جنگ نیابتی است و ما مراقب باشیم از آنها رودست نخوریم.
حضرت محمد(ص)در سال عام الفیل (570 میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری به نام های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ لقب یافت.
پیامبر مهربانی ها در سن 25 سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.
پیامبر اکرم درسال 11 بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه ای به نام غدیرخم از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی(ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.
امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه(س)به دنیا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق و روش و سـیـادت، شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر (مجتبی ) می باشد.
امـام حـسـن (ع) در روز 28 صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه 48 سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.