به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین نقیب، شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) در بیت آن مرحوم گفت: نور و وجود نورانی علامه امروز نیز در چنین مکانی ساری و جاری است.
معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: این دانشگاه دارای 6 هزار دانشجو است که تمامی آنها در رشته‏های مرتبط به قرآن است و تنها دانشگاهی است که مختص به قرآن است.
وی افزود: علامه طباطبایی، از آیه 200 سوره آل عمران برداشت بسیار زیبایی دارند که در جای دیگری دیده نشده؛ در این آیه ایشان در تعریف واژه اصبروا معنی صبر را مطرح می کنند و صابروا را صبر دسته جمعی تعریف می‎کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نقیب تصریح کرد: ایشان در تعریف معنی رابطوا بیان می دارند که صابروا به معنی جمع و اجتماع ایجاد کردن در کارها است؛ به همین خاطر است که بیان می کنیم اسلام دینی اجتماعی است.
وی گفت: تاکید اسلام بر جمعیت به خصوص در امور عبادی نشانگر اهمیتی است که قرآن کریم به امر فعالیت های جمعی دارد؛ در قرآن آیات دیگری نیز وجود دارد که این بیان را کاملا تایید می کند.
معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: اگر بخواهیم فضای کشور ما فضای قرآنی باشد باید یک جمع قرآنی ایجاد شود تا تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد؛ کارهای فردی نیکو است، ولی به اندازه همان فرد تاثیرگذار است.
وی افزود: اگر جمع و اجتماع قرآنی ایجاد شد، هم افزایی ایجاد می شود و جامعه نیز قرآنی خواهد شد؛ دانشجویان قرآنی باید هر کدام یک جمع را ایجا کند؛ جمع های قرآنی بسیاری وجود دارند که باید تجمیع شوند و منزل حضرت علامه مکانی بسیار مهم برای این تجمیع است.
حجت الاسلام والمسلمین نقیب تصریح کرد: برخی از شبهات وجود دارد که در اماکن مختلف سعی شده به آنها پاسخ داده شود، ولی با توجه به اینکه به این شبهات به شکل جمعی پاسخ داده نمی شود، شاهد کثرت این شبهات هستیم.
وی گفت: بیت علامه طباطبایی از بهترین اماکن برای ایجاد جمع های بزرگ قرآنیان کشور و استان قم است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 790976
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.