حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد برنامه با عنوان های مختلف همچون نقد کتاب، نشست کتابخوان، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب ها و سایر موارد از 20 آبانماه جاری در حال اجرا می باشد.
وی افزود: همچنین آیین بزرگداشت هفته کتاب با تکریم از کتابداران و کتابخوانان فعال در 30 آبان ماه جاری با حضور مسئولان استانی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در محل کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با بیان این که 35 هزار تن در استان عضو کتابخانه های عمومی و مشارکتی هستند گفت: بیشترین کتاب هایی که به امانت برده می شود در حوزه ادبی از جمله شعر، رمان، داستان و سایر موارد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و مشارکتی استان قم وجود دارد، ضمن این که یک صد عنوان نشریه در موضوع های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده، اقتصادی و سایر موارد نیز موجود است.
جباری با بیان این که استان قم نیازمند احداث پنج کتابخانه استاندارد است گفت: بر اساس آمار جمعیتی استان و سرانه مطالعه کتاب، به این تعداد کتابخانه نیازمندیم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: 23 کتابخانه عمومی و 10 کتابخانه مشارکتی در استان قم وجود دارد که از این تعداد 10 کتابخانه در بخش های پنجگانه استان فعال است، همچنین حدود یک صد کتابدار در این تعداد کتابخانه فعالیت می کنند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.