علیرضا قاری قرآن سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: مرحله دوم بلوار زائر تا حد فاصل بیمارستان امام رضا(ع) آماده شده ولی هنوز روشنایی آن انجام نشده است.
وی ادامه داد: به محض رفع مشکل روشنایی این بلوار که اداره برق نیز در تدارک انجام آن می باشد، این بلوار به روی مردم بازگشایی خواهد شد.
قاری قران خاطرنشان کرد: مرحله سوم این بلوار از حدفاصل بیمارستان امام رضا(ع) تا منطقه پردیسان، با مشکلاتی مواجه می باشد که باید با کمک شرکت آب منطقه ای آن را برطرف کنیم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت بلوار مرجعیت نیز گفت: مراحل اول و دوم این بلوار تا شهرک قدس افتتاح شده و مرحله سوم یعنی از شهرک قدس تا پردیسان نیز در حال زیرسازی و بتون ریزی است که تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
قاری قران خاطرنشان کرد: با بازگشایی این بلوار، بخش مهمی از مشکلات ترافیکی پردیسان برطرف خواهد شد و مردم از این وضعیت ترافیک رها می شوند.
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت طرح شهید آوینی - حدفاصل شهرقدس، شهرک مهدیه و پردیسان - نیز گفت: در این زمینه توافق هایی حاصل شده ولی کار آغاز نشده و نهادهای دیگر پیگیر هستند.
منطقه پردیسان قم با حدود 150 هزار تن جمعیت در 10 کیلومتری قم در حال حاضر تنها یک راه خروجی و ورودی دارد. با بازگشایی مدارس و آغاز دروس حوزه های علمیه، ترافیک سنگینی روزانه در جاده پردیسان به قم حاکم شده است.
بلوار مرجعیت نیز از جمله طرح های بزرگ قم است که در کاهش ترافیک بلوار الغدیر تاثیر زیادی دارد.این طرح که در سه مرحله پیش بینی شده مرحله نخست آن حدفاصل سه راهی انسجام تا میدان شهید کریمی در ابتدای سال 95 با اعتبار25 میلیارد ریال گشایش یافت.
مرحله دوم این بلوار نیز در حدفاصل میدان مرجعیت تا شهرک قدس با اعتباری بالغ ‌بر 148 میلیارد ریال در سال جاری به بهره برداری رسید.
زیرسازی مرحله سوم که از شهرک قدس تا پردیسان است نیز در حال انجام می باشد، این طرح با طول 9.5 کیلومتر و عرض 70 متر در حال انجام است.
بلوار زائر نیز طرح دیگری است که از پارکسوار شمالی قم آغاز می شود و پس از عبور از مقابل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، پل‌های نیروگاه، جمهوری و انقلاب تا امتداد بلوار غدیر ادامه دارد.
مرحله اول این بلوار افتتاح شده و مرحله دوم که از مقابل میدان ارتش تا بلوار غدیر و در حریم رودخانه قمرود می باشد هنوز بازگشایی نشده و مرحله سوم نیز با رفع مشکلات و برخی معارض ها گشایش خواهد یافت.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.