حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مصلا دارای حوزه علمیه، دانشگاه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، بازارچه، هتل و پارکینگ می باشد که در زمینی به مساحت پنج هکتار به صورت چند طبقه احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون با وجودی که سقف و دیوارهای این مصلا انجام نشده، نماز جمعه پردیسان به این مکان انتقال یافته و تاکنون پنج هفته نماز جمعه در این مکان اقامه شده است.
قوامی تصریح کرد: از روزی که نماز جمعه به این مکان انتقال یافته، سیستم صوت راه اندازی شده و مردم نیز هر کدام با خود فرش و یا موکت آورده اند و میزان کمک های مردمی، 2 برابر و سرعت کار برای تکمیل مصلا نیز 10 برابر شده است.
امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: وقتی نماز جمعه پردیسان در مسجد حضرت زینب کبری(س) اقامه می شد، خیلی از مردم بویژه اعضای مسکن مهر نمی توانستند شرکت کنند ولی اکنون نماز جمعه در قلب مسکن مهر اقامه می شود.
قوامی گفت: با وجودی که فضای جدید برگزاری نماز جمعه، مشکلات زیادی دارد ولی مردم رضایت بالایی دارند و تعداد نمازگزاران نیز چند برابر شده است.
وی خاطرنشان کرد: متولی اصلی احداث مسجد جامع و مصلای امیرالمومنین(ع)، ستاد برگزاری نماز جمعه می باشد ولی باید هزینه های آن از طرف مردم و خیران تامین شود.
وی از مردم خواست برای این که در فصل زمستان با مشکل مواجه نشوند، برای مسقف کردن این مصلا و احداث دیوارهای آن، بیشتر کمک کنند.
قوامی با اشاره به وام قرض الحسنه کمک به این مصلا گفت: افراد متقاضی با ضمانت ستاد نماز جمعه، مبلغ پنج میلیون ریال از بانک رسالت وام دریافت کرده و در اختیار ستاد برای تجهیز مصلا قرار می دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر قوی ترین معمارها از نظر دینی و دانشگاهی، باتجربه ترین پیمانکاران و مدیران برای تکمیل این مصلا فعالیت می کنند.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.