به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در تابستان 96 اظهار داشت: در ایام اوقات فراغت سال جاری، 41 هزار و 80 تن از جوانان استان در برنامه های این کانون ها شرکت کردند.
وی همچنین تعداد کانون های مساجد قم را 570 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد 370 کانون با دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرارداد دارند.
روحانی با بیان این که برنامه های کانون ها در 6 محور آموزش و پژوهش، ماموریت های محتوایی و فرهنگ ساز، فعالیت های فرهنگی، هنری و تفریحی، نماز یاوران، روابط عمومی و مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی در تابستان امسال انجام شد، تعداد کل برنامه ها را 9 هزار و 427 مورد برشمرد و افزود: نخستین محور آن آموزش و پژوهش و متشکل از هفت سر فصل و 2 هزار و 207 برنامه بود.
وی ماموریت های محتوایی و فرهنگی، گفتمان سازی، اصلاح الگوی مصرف، تولید و اشتغال در قالب یک هزار و 370 برنامه را از جمله برنامه های جدید کانون های فرهنگی مساجد قم در این ایام دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی، هنری و تفریحی در هفت برنامه کلی و یک هزار و 824 زیر مجموعه از دیگر اقدام های صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح فرهنگی نمازیاوران به صورت ویژه با سه عنوان کلی، افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون ها در حوزه روابط عمومی با پنج عنوان انجام شده است.
روحانی با اشاره به برگزاری 11 عنوان برنامه در مناسبت ها و مراسم های ملی مذهبی، تعداد زیر مجموعه آن را 2 هزار و 17 مورد ذکر کرد و افزود: فعالیت خانه های نور که برای مباحث قرآنی اقدام های ویژه انجام می دهند نیز از دیگر برنامه های کانون ها در تابستان گذشته به شمار می آید که برای آن 77 میلیون و 500 هزار ریال هزینه شد.
وی با اشاره به تخصیص 68 میلیون ریال یارانه برای کانون های مساجد مستقر در روستاهای استان از اختصاص 36 میلیون ریال یارانه مختص کانون های تخصصی خبر داد و افزود: برپایی هسته های پژوهشی در 77 مسجد و کلاس های فنی و مهارتی و پشتیبانی درسی علمی در 35 مسجد نیز از دیگر کارهای انجام شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به راه اندازی کرسی های تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد استان با بهره گیری از طلبه های آموزش دیده توسط این دبیرخانه و برگزاری 31 هزار ساعت حلقه معرفت، افزود: در 300 مسجد نیز آموزش والدین در چارچوب طرح تربیتی خانه های بهداشتی اجرا شد.
روحانی، اجرای طرح گفتمان سازی اقتصاد انقلابی در 181 مسجد، ترویج زندگی ایرانی در 301 مسجد و ترویج سیاست های افزایش جمعیت در 130 مسجد را نیز از دیگر فعالیت ها عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین بار طرح کارآفرینی فرهنگی در 95 کانون فرهنگی مساجد قم برگزار شد و آموزش مقابله با آسیب های اجتماعی نیز در 196 مسجد ترتیب یافت.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.