به گزارش ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی قم در سالن جلسه های امام رضا(ع) فرمانداری قم بدون اشاره به نام این مناطق، افزود: اجرای برنامه های آموزشی برای اعضای خانواده در قالب کارگاه های مشاوره ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ضممن این که بخشدارها نیز موظف هستند تا آسیب ها را شناسایی کنند و از نقش بانوان برای کاهش آسیب های اجتماعی غفلت نکنند.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر زنان جامعه آسیب ببینند خانواده نیز به تبع آن دچار مشکل خواهد شد که نقش بانوان در کنترل آسیب های اجتماعی موثر است.
وی افزود: باید آموزش ها و آگاهی بخشی در مناطق مختلف شهر به بانوان ارائه شود، چراکه بانوان به عنوان مدیران خانواده آسیب ها را می توانند مدیریت کنند.
سیار از اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در قم نیز خبر داد و گفت: این طرح به دستگاه ها ابلاغ شده است تا هر دستگاهی در حد توان خویش جامعه را با آسیب های مواد مخدر آشنا سازد و در صورت نیاز مربیان آموزشی به دستگاه ها اعزام می شوند.
وی تاکید کرد: اعتیاد دروازه تمام بدبختی ها، عامل اصلی طلاق و ریشه بسیاری از جرایم مانند سرقت و خشونت هاست.
وی در ادامه با تاکید بر این که طرح امانی فروشی محصول ها و صنایع دستی باید با همکاری نهادهای مربوطه اجرایی شود گفت: در این طرح جنس و کالای تولیدی از خانواده ها به صورت امانی گرفته می شود و در صورت فروش، هزینه آن پرداخت می شود.
وی ابراز داشت: 30 هزار خانوار از جمله مددجویان بهزیستی، اداره کل بهزیستی قم و روستاها نیازمند فروش تولیدها و محصول های خویش برای کسب درآمد هستند.
فرماندار قم با اشاره به طرح توسعه اشتغال در شهرها و روستاها گفت: این طرح از سوی دولت در حال اجراست و طرح هایی که توجیه اقتصادی و دارای مجوز از نهادهای مربوطه باشد اجرایی می شود.
وی افزود: باید از ظرفیت خوداشتغالی و تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد، چراکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته که اقتصاد دنیا را در دست دارند بسیاری از کالاهای مهم صنعتی را در منازل و کارگاه های کوچک تولید می کنند.
وی بر برپایی بازارچه های صنایع دستی و محصول های کشاورزی در قم تاکید کرد و گفت: از مدتها پیش به صورت مکرر این موضوع را مورد تاکید قرار داده ایم تا شاهد ایجاد بازارچه ها باشیم و در این حوزه نیازمند همکاری شهرداری قم هستیم.
وی افزود: ماموریت اصلی شهرداری به جز ساماندهی فضای شهری در حوزه اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است.

** ناسازگاری یکی از دلایل افزایش آمار طلاق است
مشاور و مدیرکل امور بانوان استانداری قم نیز در این جلسه گفت: ناسازگاری یکی از دلایل افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج است که در جامعه تاثیرگذار بوده است.
معصومه ظهیری اظهار داشت: نداشتن صبوری و تحمل مشکلات در چند سال اول زندگی باعث شده است تا آمار طلاق افزایش پیدا کند و بانوان مجرد نیز گرایش به ازدواج نداشته باشند.
وی با بیان این که فضای مجازی، خانواده ها را از فضای واقعی جدا می کند گفت: در حال حاضر، آمار صحبت کردن در خانواده های کلانشهرها در هر روز، به دقیقه و در سایر شهرها و روستاها به کمتر از یک ساعت می رسد.
وی افزود: زنان به عنوان مدیران خانواده باید فضای خانواده را با صحبت کردن و ارتباط اعضای خانواده مدیریت، و بدون تجسس و قضاوت با سایر اعضا ارتباط برقرار کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم همچنین گفت: جهاد اقتصادی نیاز به تلاش زیادی در خانواده ها دارد تا مسائل مهم در زندگی مدیریت شود.
وی با بیان این که مشاوران دستگاه ها باید در جهت تولید و اشتغال همراهی کنند گفت: سهم مدیریتی بانوان و اشتغال در استان قم حداقلی است، از این رو بانوانی که دارای طرح و تخصص در حوزه های مختلف هستند معرفی شوند تا از ظرفیت های آنان در پست های مدیریتی استفاده شود.
وی ادامه داد: مدیران ارشد استان قم در ارائه پست های مدیریتی به بانوان متخصص صاحب نظر هستند ضمن این که رئیس جمهوری در خصوص سهم مدیریتی 30 درصدی زنان در کشور تاکید کرده است.
ظهیری همچنین با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: باید از وزرش به عنوان بهبود سلامتی بهره برد.
26مهر تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین آمار بیماری ها مربوط به افسردگی است که این امر در زنان بسیار مشهود است از این رو باید راهکارهای درمانی آن ارائه شود.
ظهیری، مادران را بهترین مربی و تربیت کننده دانست و گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان نیز بهترین زمان است تا خانواده ها در برنامه های تربیتی آموزش و پرورش مشارکت حداکثری داشته باشند.
24 مهرماه تا 30 مهرماه به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.
وی بر توسعه صنعت گردشگری در روستاهای قم نیز تاکید کرد و گفت: خیلی از زائران اطلاعاتی از مکان های گردشگری روستاهای قم ندارند که باید با فراهم سازی زیرساخت های آن، پذیرای گردشگران بود.
وی با اشاره به این که بسیاری از محصول های کشاورزی در روستاها توسط بانوان تولید می شود، گفت: باید برای ماندگاری روستاییان سیاست های لازم در نظر گرفته شود و با ایجاد تعاونی های جدید و حمایت از تعاونی های قدیم بازار فروش تولیدات فراهم شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم افزود: فروش محصولات در ماندگاری شغل های خانگی بسیار موثر است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.