به گزارش ایرنا، مسعود اخوان فرد عصر دوشنبه در همایش «بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان» درقم افزود: امروز دفاع از مسلمانان در برابر جنایات گسترده دشمنان، برای ما آزمونی بزرگ است و تا خوی تجاوزگری و استکباری آمریکا و اسرائیل وجود دارد، این مسأله سازی ها ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مسلمانان میانمار با وجود قدمت طولانی زندگی در این منطقه، متأسفانه همچنان به عنوان شهروند این کشور بشمار نمی روند، اظهار داشت: رد پای صهیونیست ها در جنایات علیه مسلمانان در این منطقه کاملا قابل مشاهده است و این مناقشات از سال های گذشته نیز وجود داشته است.
استاد برجسته حقوق بین الملل با اشاره به موقعیت ویژه کشور میانمار به لحاظ جغرافیایی و اقتصادی به ویژه برای کشور چین، خاطرنشان کرد: مستکبران غربی از سال های گذشته برای کاهش جمعیت مسلمانان در این منطقه تلاش کرده اند و متأسفانه تعداد بسیاری از مسلمانان مظلوم در این میان آواره و کشته شده اند.
وی با اشاره به تشکیل گروهک افراطی بودایی در میانمار، آن را دست ساخته اسرائیل دانست و گفت: همانگونه که گروهک تروریستی داعش به اسلام ربطی ندارد، این گروهک افراطی نیز به بودائیان آن منطقه مرتبط نبوده و در راستای توطئه های شوم صهیونیست ها تشکیل شده است.
اخوان فرد با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار، بر ضرورت سردادن ندای مظلومیت مسلمانان در مراسم پیاده روی اربعین تأکید کرد و گفت: حمایت از مسلمانان در برابر جنایات مستکبران غربی و دست نشانده های آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی در پایان با بیان اینکه جنایات علیه مسلمانان میانمار با تمامی بندهای حقوق بشر در تعارض است، تصریح کرد: امروز از یک سو جمهوری اسلامی ایران و قوای سه گانه و از سوی دیگر تشکل های مردم نهاد به ویژه طلاب و روحانیان ، باید با ابزارهای سیاسی و اقتصادی دولت میانمار را ملزم به رعایت حداقل حقوق مسلمانان این کشور کنند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. همایش «بررسی حقوقی فجایع ضدانسانی علیه مسلمانان» با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه، طلاب بحرین و میانمار و حقوقدانان بسیجی استان قم در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.