به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کنگره با اشاره به این که سپاه با وجود تهدید و محاصره همه جانبه دشمن، پر قدرت به تولید موشک و سایر تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود ادامه خواهد داد، گفت: امروز قدرت موشکی خار چشم دشمن است و هیچ قدرتی قادر به جلوگیری از این پیشرفت نیست؛ همچنین اطمینان می دهیم هیچ کشوری توانایی حمله نظامی به ایران را ندارد.
سردار امیر علی حاجی زاده با بیان این که آمریکایی ها برای دشمنی با نظام و مردم ایران از روش های متفاوت استفاده می کنند، افزود: ترامپ بر اساس راهبردی شکست خورده و زیر سلطه لابی های صهیونیست، روش دیوانگی را دنبال می کند تا از ایران و سایر ملت های جهان امتیاز بگیرد.

**همچنین رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان قم در این مراسم، گفت: با توجه به اهمیت زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا تلاش می کنیم ارزش های دفاع مقدس را در میان دانشجویان و نسل جوان جامعه ترویج کنیم.
محمد رضا یوسفی بیان کرد: به منظور تدوین برنامه های منسجم و مطلوب در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت، دبیرخانه دایمی کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه آزاد این استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: امروز ارتباط موثری میان دانشگاه های استان قم با بسیج دانشجویی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقرار است که این مساله می تواند به تعمیق ارزش های فرهنگی و ارزش های دوران دفاع مقدس در میان نسل جوان، کمک کند.

**در این مراسم گروه سرود دانش آموزی و مارش نظامی سپاه پاسداران به اجرای برنامه پرداختند و فضای جلسه را با یاد شهدا معطر کردند.

**سید کاظم احمدزاده مجری رسانه ملی اجرای این مراسم را برعهده داشت و سردار محمد احمدیان به روایتگری در خصوص سیره شهدا پرداخت.

**در این مراسم از خانواده های معظم شهدای دانشجوی استان قم تجلیل به عمل آمد و مداحان اهل بیت (ع) در عزای سید الشهدا نوحه سرایی کردند.

**استقبال از پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس از جمله برنامه هایی بود که فضای مراسم را برای لحظاتی دگرگون کرد و قطرات اشک را بر صورت حاضران در جلسه روان ساخت.

**حضور مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین نیز بر فضای معنوی این آیین افزوده بود و حاضران به احترام ایشان از جای خود برخاستند.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.
او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.
**همچنین در این مراسم از تمثال شهید مدافع حرم محمود هاشمی که به صورت زنده در طول مراسم توسط یکی از دانشجویان بسیجی طراحی شده بود رونمایی و به خانواده ایشان تقدیم شد.
شهید محمود هاشمی از پاسداران سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم بود که در 16 بهمن‌ماه سال 94 در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا به شهادت رسید.

**در این آیین از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی که توسط دانشجویان بسیجی طراحی و اجرا شده است و2 کتاب با عنوان « 176 شهید دانشجوی استان قم و سبک زندگی 42 شهید شاخص » رونمایی شد.
این کنگره دومین همایشی است که به صورت تخصصی به شهدای دانشجو می پردازد و اولین کنگره شهدای دانشجوی استان قم در سال 1393 برگزار شده است.
استان قم دارای 176 شهید دانشجو است که 168 تن از آنان شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و هشت تن از آنان نیز شهدای مدافع حرم هستند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.