به گزارش ایرنا، احمد رضا سمیعی نسب روز دوشنبه در نشست خبری مشترک دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قم در سالن دانش اتاق اصناف قم، با اشاره به وظایف این سازمان افزود: سازمان فوق به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه اقتصاد؛ عمده فعالیت های اقتصادی در زیرمجموعه این سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به نظارت این سازمان در بخش های گوناگون کالا و خدمات خاطرنشان کرد: در حال حاضر با موضوع هایی هم چون عرضه کالای تقلبی و قاچاق کالا بیشتر با آن در ارتباط هستیم.
وی با بیان این که قاچاق کالا بحث مهمی است، اظهار کرد: حجم کلانی از کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که این امر موجب آسیب به تولیدکننده داخلی می شود و نیز مصرف کننده هم به خاطر مصرف آن زیان می بیند.
سمیعی نسب افزود: یکی از کارهای اصلی ما مبارزه با قاچاق کالاست که دستگاه های مرتبط با این قضیه با ما همکاری دارند و از آنها سپاسگزاری می کنیم؛ و قرار شده است، همه دستگاه های مرتبط برای افزایش آگاهی صنفی و کاهش عرضه کالای قاچاق ورود کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم؛ نظارت بر آرد و نان به عنوان کالای راهبردی در سبد خانوار را یکی دیگر از وظایف این سازمان برشمرد و افزود: مردم انتظار مصرف نان با کیفیت را دارند.
وی با اشاره به مساله خودکفایی در گندم در کشور گفت: کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تولید گندم باکیفیت آموزش داده می شوند و دستگاه های متولی و تخصصی برای اظهار نظر درباره نان باکیفیت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد هستند.
وی با اشاره به همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط با این سازمان بیان کرد: در این سال ها، روند تخلفات در بازار سیر نزولی داشته و هدف ما هم پیشگیری و اصلاح است، اما با واحدهایی که بر تخلف اصرار داشته باشند، اعمال قانون می شود.

* آموزش همگانی برای قشرهای گوناگون جامعه لازم و ضروری است
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم گفت: اگر برای جرم یک مثلث قائل می شویم؛ مجرم، قربانی و فضای اجتماعی (یعنی بستری که برای جرم آماده می شود) هر کدام یک ضلع این مثلث هستند و جرم را در وسط این مثلث قرار دهیم؛ اگر به قربانی آگاهی کامل و کافی بدهیم، مجرم نمی تواند مرتکب جرم شود و یک راس این مثلث حذف می شود.
سرهنگ احمد صادقی بر آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات تاکید و خاطرنشان کرد: نباید بستر جرم برای مجرم فراهم شود.
وی بر آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات و برگزاری کلاس های آگاهی سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید و اظهار کرد: اگر غفلت زیاد شود، جرم در جامعه افزایش می یابد، برای پیشگیری خوب در جامعه باید همفکری، هم افزایی و مشارکت داشته باشیم.
وی افزود: ما باید یک پیش بینی و تحلیل درست از مسائل داشته باشیم و با همفکری و مشارکت می توانیم کار پیشگیری را در جامعه توسعه دهیم و آموزش همگانی برای سن ها و قشرهای گوناگون جامعه بر اساس جامعه هدف لازم و ضروری است.

** رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم نیز در این نشست گفت: امنیت یک فرایند است، یعنی باید یک سلسله اقدام ها و اتفاق هایی شکل بگیرد تا ما به امنیت پایدار برسیم.
سرهنگ جواد قنبری افزود: زمانی می گفتند که هر کس سرزمین بیشتری داشته باشد، امنیت بیشتری دارد؛ اما امروز در عصر اطلاعات اعلام می شود که هر کس اطلاعات بیشتری داشته باشد، امنیت بیشتری را می تواند برای جامعه اش به ارمغان بیاورد.
وی با تاکید بر تعامل و همکاری خاطرنشان کرد: با مشارکت همگان می توانیم به سمت امنیت پایدار پیش رویم.

** هم چنین سرهنگ حسن عبدالرضایی رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی نیروی انتظامی استان قم گفت: یکی از وظایف ما همکاری با سمن های (سازمان های مردم نهاد) فعال می باشد و اقدام های آموزشی نیز در مناطق مورد نیاز با همکاری سمن ها در حال انجام است.

* با واحدهای بدون پروانه برخورد می شود
عضو هیات رئیسه و دبیر اتاق اصناف قم و رئیس اتحادیه بنکداران قم نیز در این نشست گفت: نخستین کار اتاق اصناف انجام کار اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی در واحدهای صنفی بوده است تا کالای قاچاق نخرند وعرضه نکنند.
سید ابراهیم صحفی با اشاره بر نظارت انجام شده بر واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف با 16 بازرس به صورت مرتب بازار را رصد و نظارت می کنند.
وی گفت: در 6 سال گذشته حدود 20 هزار تَن آموزش پیش از اخذ پروانه دیده اند و کارگاه ها، کلاس ها و همایش های آموزشی و تخصصی در رَستِه های مختلف برپا می شود و نیز بر اساس قانون با شدت با واحدهای بدون پروانه برخورد می شود.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.