به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک دادگستری، فرماندهی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان قم افزود: تعداد مرکزهای مجاز در این زمینه کمتر از 100 مرکز بوده است، در حالی که 400 مرکز به صورت غیرمجاز قلیان عرضه می کردند و نیز در برخی از توتون های عرضه شده در این مراکز مواد اعتیادآور بوده است.
وی با اشاره به بحث نظارت خاطرنشان کرد: شما هر کاری که انجام بدهید، کسانی هستند که به دنبال دور زدن قانون هستند، اما قانونگذار باید به دنبال نفع جامعه باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به انجام کارهای فرهنگی در دادگستری گفت: از سرمایه اجتماعی نباید غافل شد، بسیاری از جلسه ها مانند اصناف با بودجه های غیردولتی کار فرهنگی و آموزشی انجام می دهند و در این زمینه نباید فقط متکی به بودجه دولتی بود.
وی بر آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات تاکید و اظهار کرد: برای تقلیل آسیب ها و ناهنجاری ها باید در سه عرصه حذف و یا اصلاح مجرم، بالا بردن اطلاعات افراد که قربانی جرم نشوند و تطهیر جامعه تلاش کنیم.
یزدی یکی از ظرفیت های خوب استان قم را حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه جلسه هایی را با مبلغان داشته ایم و دوره های تخصصی نیز برای آنها برگزار شده است.
وی هم چنین با بیان این که کسانی که با کج روی ها مبارزه می کنند در واقع با ظلم مبارزه می کنند، تاکید کرد: ما موظف به برخورد با ناهنجاری ها و کج روی ها هستیم.
وی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) گفت: تقویت دین مردم، آبادانی شهرها و ایجاد امنیت و آسایش برای مردم از وظایف کارگزاران است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم تصریح کرد: هر کاری که انجام می دهیم، باید با جدیت تمام انجام شود و نیز با اخلاص و برای خدا باشد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.