به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی یوم الله 13 آبان در سالن جلسه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، با بیان اینکه 13 آبان به عنوان یک باور و اعتقاد دینی و انقلابی روز ملی مبارزه با استکبار است، و ملی نامیدن این روز نیز با خود یک پیام مهم دارد، گفت: یک روز ملی متعلق به یک قشر خاص نیست، بلکه برای دانش آموزان، کارگران، روحانیان و همه آحاد ملت است.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال 1343 به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال 1357 است.
وی ادامه داد: همان گونه که امام راحل نیز فرمودند، هدف بعثت انبیای الهی مبارزه با استکبار بود، و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز امروز آمریکا مصداق بارز استکبار اعظم به شمار می رود.
وی مردمی بودن، اسلامی بودن و استکبار ستیزی را سه شاخصه مهم نظام اسلامی ذکر کرد، و گفت: اگر هر یک از این سه ویژگی را مورد توجه قرار ندهیم، نه درک درستی از انقلاب داشتیم، و نه جمهوری برآمده از چنین انقلابی، اسلامی است.
لطفی گفت: اگر کسی قائل به استکبار ستیزی نباشد و آمریکا را استکبار نداند نه دین کاملی دارد و نه پیرو خط امام است و نه آرمان های انقلاب را پیگیری می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ در خصوص نظام اسلامی، گفت: اظهارات سخیق و خصمانه رئیس جمهوری آمریکا علیه کلیت نظام، به نحوی بوده که حتی کسانی انقلاب را قبول ندارند، نیز این سخنان اهانت آمیز دانستند.
وی رئیس جمهوری آمریکا را بواسطه نطق اخیرش در کاخ سفید مستحق یک تو دهنی با مشت های پولادین عنوان کرد، و افزود: این یاوه سرایی ها نیاز به پاسخ دارد، و به دلیل در پیش رو بودن 13 آبان شورای هماهنگی کشور تصمیم گرفته تا کار گسترده میدانی خود را بر روی این مناسبت متمرکز کند، و با موجی که در کشور ایجاد شده ملت ایران خشم و نفرت مقدسشان را از استکبار به نمایش بگذارند.
وی همچنین با محکوم کردن اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم ها، گفت: حضرت امام (ره) حفظ نظام و کشور را در گرو وجود سپاه می دانستند، و ما حمایت خود از سپاه و آرزویی که برای سپاهی بودن داریم را در این روز در قالب شعار و صدور قطعنامه به نمایش خواهیم گذاشت.

** امام جمعه بخش قنوات قم نیز در این جلسه گفت: امروز در آمریکا دیوانه ای سرکار آمده که اقدام های او حتی همه مجانین دنیا را نیز به واکنش واداشته است.
حجت الاسلام علی عادل پور با تاکید بر ضرورت حضور پر شور مردم در راهپیمایی 13 آبان افزود: مردم ایران حس استکبار ستیزی بسیار قوی در درون خود دارند و اگر مسئولان به وعده هایشان عمل کنند، از استکبار ستیزان درجه یک جهان خواهند بود.

** مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با حساس دانستن راهپیمایی 13 آبان ماه امسال افزود: سخنان رئیس جمهوری آمریکا پاسخ بسیار محکمی می خواهد.
حمید رضا شیخ الاسلام همچنین با اشاره به ورود نواحی چهار گانه آموزش و پرورش قم به موضوع راهپیمایی روز استکبار جهانی، و فراهم بودن شرایط برای شرکت دانش آموزان دراین مراسم افزود: امسال برای نخستین بار در استان طرح دعوت از اولیای دانش آموزان برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان اجرا می شود.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در ادامه این جلسه سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در آستانه 13 آبان را عاملی برای همبستگی هرچه بیشتر ملت و دولت دانست و گفت: خداوند کشور و انقلاب اسلامی را بسیار دوست دارد که همه ساله بوسیله امدادهای غیبی موجب تقویت انگیزه در آنها برای شرکت در راهپیمایی می شود.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: در حال حاضر و با توجه به حرف های ترامپ باید همه نهادها و مجموعه های گوناگون جدی تر وارد عرصه راهپیمایی 13 آبان و تدارک زمینه برای این مراسم شوند.
وی با بیان اینکه در راهپیمایی 13 آبان امسال حضور پر رنگ هنرمندان، شاعران و اصحاب رسانه را شاهد خواهیم بود، افزود: برپایی نمایشگاه و برنامه های مختلفی از این دست عمده ترین اقدامات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این روز بزرگ است.
همچنین در این جلسه مسیر حرکت راهپیمایی 13 آبان قم همانند سال های گذشته بیت تاریخی حضرت امام (ره) واقع در میدان روح الله - چهار راه شهدا - خیابان ارم - حرم حضرت معصومه (س) تعیین شد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.