علی یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان، افزود: مدارسی که بیش از 10 دانش آموز داشته باشد و جزو مدارس بزرگسالان نباشد، واجد شرایط تشکیل انجمن اولیا و مربیان است.
وی بیان کرد: به ازای هر 300 دانش آموز، پنج ولی در انجمن عضو می شوند و به ازای هر 50 دانش آموز اضافه یک ولی دیگر به انجمن اضافه می شود.
وی اضافه کرد: جمع اولیا حداکثر باید 13 تن عضو اصلی و سه عضو علی البدل باشد و در هر انجمنی نیز به صورت ثابت چهار مربی شامل مدیر، یکی از معاونان، مربی پرورشی و یک نماینده از سوی معلمان به عنوان اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان انتخاب می شوند.
یوسفی با بیان این که انجمن اولیا و مربیان یکی از ارکان مدرسه است، ادامه داد: این انجمن وظایفی از جمله برنامه ریزی، تصمیم گیری، مشارکت و نظارت بر برنامه ها و اقدام هایی که باید در مدرسه انجام شود، برعهده دارد.
وی بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان باید با تشکیل کارگروه های تخصصی نسبت به جلب مشارکت فکری اولیایی که از نظر تخصص و مهارت در مسائل مختلف کارشناس هستند، تلاش نماید.
وی افزود: انجمن های اولیا و مربیان باید در هر ماه حداقل یک جلسه مشورتی، مهارتی و تخصصی در زمینه های مختلف از جمله سرویس دانش آموزان، کلاس های فوق برنامه و حمایت از دانش آموزان نیازمند تشکیل دهد.
یوسفی به برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره و اضافه کرد: در این هفته از فعالیت انجمن های سابق و اعضای نمونه آن ها تجلیل می شود و همایشی نیز برای تبیین جایگاه انجمن ترتیب یافته است.
وی، برگزاری آیین های صبحگاهی با برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان، مسابقه های کتابخوانی، مقاله نویسی و شعرخوانی و برگزاری جلسات آموزش خانواده با هدف ارتقاء آگاهی اولیا دانش آموزان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
به گفته وی، سال گذشته انجمن اولیا و مربیان در بیش از یک هزار مدرسه تشکیل شد و 9 هزار تن از اولیا و مربیان عضو این انجمن ها بودند.
از 24 تا 30 مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان است؛ «انجمن اولیا و مربیان کارآمد و مدرسه سرآمد» شعار امسال این هفته است.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.