سرهنگ پاسدار ستار احمدوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اردوهای راهیان نور گنجینه ای معنوی و بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است که در تمام طول سال با اعزام مشتاقان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، جریان دارد.
وی بیان کرد: در این دوره از اعزام کاروان های راهیان نور، دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم( کلاس های دهم و یازدهم) به منظور آشنا شدن با سیره شهدا و فرهنگ جهاد و مقاومت در مناطق عملیاتی حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی های کشوری، دختران دانش آموز در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور حضور خواهند یافت و دانش آموزان پسر از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند.
احمدوند با اشاره به همکاری مطلوب آموزش و پرورش و سپاه پاسداران برای اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی، گفت: سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) بدون هیچ گونه محدودیت آمادگی دارد تا از هر تعداد دانش آموزی که علاقه مند به حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است، پذیرایی کند و امکانات مورد نیاز برای اسکان کاروان های دانش آموزی را در اردوگاه های زیر نظر خود، فراهم نماید.
وی افزود: پدران و برادران دانش آموزان پسر و همچنین مادران و خواهران دانش آموزان دختر نیز می توانند به همراه فرزندان خود در اردوهای راهیان نور دانش آموزی شرکت کنند و از امکان اسکان در اردوگاه های سپاه استان بهره مند شوند.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده اردوهای راهیان نور برای هر تن بیش از 2 میلیون ریال است اما دانش آموزان تنها مبلغ 350 هزار ریال را بابت شرکت در این اردوی عظیم فرهنگی می پردازند.
مسئول اردویی و راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: بر اساس برنامه ریزی ها به طور مستمر روزانه 200 تن از دانش آموزان با استفاده از چهار دستگاه اتوبوس مناسب به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی با بیان این که رعایت اصول ایمنی یکی از مهمترین ملاک های برگزاری اردوهای راهیان نور است، افزود: برای اعزام دانش آموزان از رانندگان آموزش دیده و وسائل نقلیه استاندارد استفاده می شود و کنار هر کاروان یک دستگاه خودرو سبک برای مدیریت اردو و یک دستگاه آمبولانس برای تامین امنیت و ایمنی مسافران حرکت می کند.
وی ادامه داد: تمام کاروان ها در طول روز و زمانی که هوا روشن است به مناطق مورد نظر اعزام می شوند و هیچ کاروانی در شب حرکت نخواهد کرد تا سطح ایمنی اعزام ها افزایش یابد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.